Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

Μάθαμε να μην ασχολούμαστε

Προσωπικά δεν έχω να διηγηθώ ιστορίες παρόμοιες με τις υπόλοιπες, μιας και όντας ακόμη φοιτητής δεν έχω ψάξει ακόμα ποτέ μου για εργασία. Παρ' όλα αυτά, είπα να γράψω κι εγώ κάποια πράγματα μιας και θα (προσπαθήσω να) μπω κι εγώ σύντομα στην αγορά εργασίας και, όπως και να ΄χει, στην ίδια χώρα ζούμε, αντιλαμβάνομαι τι συμβαίνει γύρω μου.
Αυτό που πρέπει, για μένα, να κάνουμε είναι να αναθεωρήσουμε λίγο τι πραγματικά έχει αξία σ΄ αυτή τη ζωή και να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε αντιλήψεις που επικρατούν γύρω μας. Συγκεκριμένα, εγώ από το σπίτι μου και η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών στον περίγυρό μου μεγαλώσαμε με το σκεπτικό να αποκτήσουμε όσο περισσότερα χρήματα γίνεται (με οποιοδήποτε τρόπο - κι ακόμα και η εκπαίδευσή μας είναι προσανατολισμένη προς αυτή την κατεύθυνση). Να φτιάξουμε ένα πολυτελές σπίτι, να παρούμε την αμαξάρα και (κυρίως) με τη λογική να είναι... καλύτερα από του γείτονα.
Αυτό είναι το σκεπτικό του νεοέλληνα εν ολίγοις: να έχει πιο ωραίο σπίτι από του γείτονα, πιο καλό αμάξι από του γείτονα, πιο έξυπνο παιδί από του γείτονα κοκ. Μήπως δε θα 'πρεπε να μεγαλώνουν τα παιδιά έτσι; Μήπως την ευτυχία δεν τη φέρνουν τα χρήματα;
Και μέσα σε όλο αυτό το κλίμα, σε ό,τι έχει να κάνει με την πολιτική ζωή του τόπου μεγαλώνεις μαθαίνοντας να μην ασχολείσαι και να μη σε ενδιαφέρει. Μήπως τελικά αυτό είναι λάθος; Μήπως αντί να διεκδικεί ο καθένας για την πάρτη του σε ένα σύστημα "ο θάνατος σου, η ζωή μου", θα έπρεπε να παλεύουμε συλλογικά για μια καλύτερη κοινωνία;
Έχουμε μάθει να μην ασχολούμαστε, και τώρα που μας έχουνε διαλύσει τις ζωές  ξέρουμε μόνο να γκρινιάζουμε και να περιμένουμε μάγους με ραβδάκια ν' αλλάξουν την κατάσταση. Αφού λοιπόν τα παιδιά που έχουν παλέψει για τη γνώση και έχουν ικανότητες κλπ έχουν μάθει να απέχουν από την πολιτική ζωή, ποιοι έχουν μείνει να ασχολούνται; Εύκολη η απάντηση: τα λαμόγια! Και όσο διαιώνιζεται αυτή η αντίληψη, θα συνεχίζουν να αλωνίζουν τα λαμόγια και να καταδικάζουν το μέλλον της κοινωνίας.
Νίκος, 24 χρ.

 http://tvxs.gr/imerologioanergou

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου