Ο διεθνής οργανισμός Oxfam America, δημοσίευσε μια
έκθεση στην οποία οι 10 μεγαλύτερες εταιρίες τροφίμων στον κόσμο
αξιολογούνται, με βάση τον τρόπο, τον τόπο αλλά και κάθε πιθανή
παράμετρο που σχετίζεται με την παραγωγή τροφίμων. Τα πορίσματα της
έκθεσης είναι απογοητευτικά για τις πολυεθνικές.
Επιμέλεια: Νίκος Τριγάζης
Με αφορμή την έκθεση αυτή, το Democracy Now! πήρε συνέντευξη από τον Κρις Τζόκνικ, έναν από τους κύριους ερευνητές της έκθεσης και υψηλόβαθμο στέλεχος της Oxfam.
Η έκθεση αποτελεί προϊόν 18μηνης έρευνας και τιτλοφορείται “Behind the Brands” (Πίσω από τις Μάρκες”). Οι εταιρίες που αξιολογούνται είναι οι Associated British Foods (ABF), Coca-Cola, Danome, General Mills, Kellogg’s, Mars, Mondelez, Nestle, Pepsico και Unilever.
Σύμφωνα με την Oxfam οι εταιρίες αυτές συνολικά έχουν κέρδος 1 δισ. δολάρια τη μέρα, αλλά καμία από αυτές δεν παίρνει ικανοποιητικό βαθμό στην έκθεση.
Επίσης, ο οργανισμός έχει δημιουργήσει ένα διαδραστικό site (http://www.behindthebrands.org/en-us), συνοδευτικό της έκθεσης, όπου οι εταιρίες βαθμολογούνται σύμφωνα με την πολιτική τους σε 7 τομείς. Αυτοί είναι: αγρότες, εργάτες, νερό, γη, κλιματική αλλαγή, δικαιώματα των γυναικών και διαφάνεια.
Το Democracy Now! έκανε προσπάθεια να επικοινωνήσει με τις περισσότερες απ’ τις εταιρίες που περιλαμβάνονται στην έκθεση, αλλά δεν πήρε απάντηση, τουλάχιστον μέχρι την ώρα της συνέντευξης.
Μόνο η General Mills ανέφερε ότι τα θέματα αυτά απασχολούν την εταιρία και θα συνεχίσουν τις προσπάθειες να βελτιώσουν τους τομείς αυτούς, ενώ η ABF, η οποία ήταν και η εταιρία με την χαμηλότερη βαθμολογία, απέρριψε την κριτική της Oxfam, με δήλωση εκπρόσωπού της στην Guardian.
http://www.democracynow.org/2013/2/27/behind_the_brands_on_food_justice
Ολόκληρη η εκπομπή του Democracy Now! για το θέμα
Ο κ. Τζοκνικ ανέφερε ότι, αν και οι εταιρίες κάνουν κάποια πράγματα σωστά, είναι γεγονός ότι θα μπορούσαν να κάνουν πολλά περισσότερα για τη βελτίωση των συνθηκών που επικρατούν σε όλες τις βαθμίδες της επεξεργασίας των τροφίμων τους και παρότι υπόσχονται πολλά, αυτό από μόνο του δεν αρκεί.
Από τους 7 τομείς για τους οποίους βαθμολογήθηκαν οι πολυεθνικές, αυτός ο οποίος ήταν ο πιο απογοητευτικός και μάλιστα έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση στον ίδιο τον Τζόκνικ ήταν το θέμα της διαφάνειας.
Συγκεκριμένα, στη συνέντευξή του στο Democracy Now! είπε: “Καμία από τις πολυεθνικές αυτές δε δηλώνει από που αγοράζει τις πρώτες ύλες της, σε τι ποσότητες, αν είναι εξουσιοδοτημένοι να αγοράσουν, ποιοι είναι οι προμηθευτές της”. Σύμφωνα με τον ερευνητή όσες δεσμεύσεις κι αν κάνουν για τη βελτίωση των συνθηκών παραγωγής τους, δε θα σημαίνουν τίποτα, αν δεν αποκαλύψουν στοιχεία όπως τα παραπάνω.
tvxs.gr
Επιμέλεια: Νίκος Τριγάζης
Με αφορμή την έκθεση αυτή, το Democracy Now! πήρε συνέντευξη από τον Κρις Τζόκνικ, έναν από τους κύριους ερευνητές της έκθεσης και υψηλόβαθμο στέλεχος της Oxfam.
Η έκθεση αποτελεί προϊόν 18μηνης έρευνας και τιτλοφορείται “Behind the Brands” (Πίσω από τις Μάρκες”). Οι εταιρίες που αξιολογούνται είναι οι Associated British Foods (ABF), Coca-Cola, Danome, General Mills, Kellogg’s, Mars, Mondelez, Nestle, Pepsico και Unilever.
Σύμφωνα με την Oxfam οι εταιρίες αυτές συνολικά έχουν κέρδος 1 δισ. δολάρια τη μέρα, αλλά καμία από αυτές δεν παίρνει ικανοποιητικό βαθμό στην έκθεση.
Επίσης, ο οργανισμός έχει δημιουργήσει ένα διαδραστικό site (http://www.behindthebrands.org/en-us), συνοδευτικό της έκθεσης, όπου οι εταιρίες βαθμολογούνται σύμφωνα με την πολιτική τους σε 7 τομείς. Αυτοί είναι: αγρότες, εργάτες, νερό, γη, κλιματική αλλαγή, δικαιώματα των γυναικών και διαφάνεια.
Το Democracy Now! έκανε προσπάθεια να επικοινωνήσει με τις περισσότερες απ’ τις εταιρίες που περιλαμβάνονται στην έκθεση, αλλά δεν πήρε απάντηση, τουλάχιστον μέχρι την ώρα της συνέντευξης.
Μόνο η General Mills ανέφερε ότι τα θέματα αυτά απασχολούν την εταιρία και θα συνεχίσουν τις προσπάθειες να βελτιώσουν τους τομείς αυτούς, ενώ η ABF, η οποία ήταν και η εταιρία με την χαμηλότερη βαθμολογία, απέρριψε την κριτική της Oxfam, με δήλωση εκπρόσωπού της στην Guardian.
http://www.democracynow.org/2013/2/27/behind_the_brands_on_food_justice
Ολόκληρη η εκπομπή του Democracy Now! για το θέμα
Ο κ. Τζοκνικ ανέφερε ότι, αν και οι εταιρίες κάνουν κάποια πράγματα σωστά, είναι γεγονός ότι θα μπορούσαν να κάνουν πολλά περισσότερα για τη βελτίωση των συνθηκών που επικρατούν σε όλες τις βαθμίδες της επεξεργασίας των τροφίμων τους και παρότι υπόσχονται πολλά, αυτό από μόνο του δεν αρκεί.
Από τους 7 τομείς για τους οποίους βαθμολογήθηκαν οι πολυεθνικές, αυτός ο οποίος ήταν ο πιο απογοητευτικός και μάλιστα έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση στον ίδιο τον Τζόκνικ ήταν το θέμα της διαφάνειας.
Συγκεκριμένα, στη συνέντευξή του στο Democracy Now! είπε: “Καμία από τις πολυεθνικές αυτές δε δηλώνει από που αγοράζει τις πρώτες ύλες της, σε τι ποσότητες, αν είναι εξουσιοδοτημένοι να αγοράσουν, ποιοι είναι οι προμηθευτές της”. Σύμφωνα με τον ερευνητή όσες δεσμεύσεις κι αν κάνουν για τη βελτίωση των συνθηκών παραγωγής τους, δε θα σημαίνουν τίποτα, αν δεν αποκαλύψουν στοιχεία όπως τα παραπάνω.
tvxs.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου