Μέχρι το τέλος Αυγούστου η κυβέρνηση ετοιμάζεται να δώσει διά νόμου
τη χαριστική βολή και στο Λύκειο. Το σχέδιο για το νέο Λύκειο και την
τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση, που εκκρεμεί από τον Μάρτιο,
αναμένεται να δοθεί σήμερα στη δημοσιότητα και θα ψηφιστεί το αργότερο
μέχρι τις 29 Αυγούστου, προκειμένου να τεθεί σε εφαρμογή από τον προσεχή
Σεπτέμβριο. Με άλλα λόγια, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα
ακολουθήσει την πρακτική Διαμαντοπούλου, περνώντας στα γρήγορα και με
τα σχολεία κλειστά, όπως ακριβώς έγινε και με τον νόμο-Πλαίσιο για
τα ΑΕΙ, ένα νομοσχέδιο που θα θεσμοθετεί το ταξικό Λύκειο.
Παίζοντας ένα πρωτοφανές παιχνίδι νεύρων σε βάρος της εκπαιδευτικής κοινότητας, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αποφάσισε, μετά τη συνάντηση που είχε χθες με αντιπροσωπεία στελεχών του ΠΑΣΟΚ, να δώσει επισήμως στη δημοσιότητα, διαβούλευση το ονομάζουν, το σχέδιο για το νέο Λύκειο, το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς και το Τεχνολογικό Λύκειο. Ήδη το σχέδιο έχει σταλεί, ως non paper, στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και, σύμφωνα με πληροφορίες, όχι μόνο δεν θα υπάρξουν αλλαγές στον βασικό πυρήνα του Λυκείου, αλλά αντίθετα μελετώνται ρυθμίσεις οι οποίες θα κάνουν ακόμη δυσκολότερη την προαγωγή και την απόλυση από το Λύκειο. Για παράδειγμα, δεν θα κρίνεται προακτέος μαθητής που δεν θα συγκεντρώνει βαθμολογία 10 στα Μαθηματικά και τη Γλώσσα.
Με το νέο Λύκειο, οι μαθητές θα δίνουν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα και στη συνέχεια όσοι και όσες το επιθυμούν θα διαγωνίζονται για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε τέσσερα μαθήματα. Χωρίς να έχουν διευκρινιστεί πλήρως οι λεπτομέρειες, οι μαθητές θα εξετάζονται συνολικά σε περισσότερα από 35 μαθήματα για να περάσουν την τάξη, να πάρουν απολυτήριο και στη συνέχεια να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ούτε ο Αρσένης, και μάλιστα σε εντελώς διαφορετικές εποχές, δεν τόλμησε να βάλει τόσες εξετάσεις και σε τόσα μαθήματα! Αν ο Κ. Αρβανιτόπουλος προχωρήσει στη θεσμοθέτηση ενός τέτοιου Λυκείου, θα περάσει στην ιστορία ως ο λυκειοφάγος υπουργός, καθώς μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα μπορεί να μετρήσει την αποψίλωση των θρανίων από όλους εκείνους τους μαθητές που δεν θα μπορούν και ούτε θα έχουν τα μέσα για να αντέξουν ένα τόσο σκληρό και εντατικοποιημένο Λύκειο. Το Λύκειο του Κ. Αρβανιτόπουλου δεν θα είναι για όλους, αλλά για όσους μπορούν ακόμη να σηκώσουν το κόστος του ιδιαίτερου και του φροντιστηρίου, δηλαδή για μια ελίτ.
Το Λύκειο θα είναι πλέον απλησίαστο για τους πολλούς, καθώς το σχέδιο Αρβανιτόπουλου καθιερώνει ένα ισοπεδωτικό σύστημα εξετάσεων που δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιομορφίες και τις ιδιαιτερότητες των σχολείων και των μαθητών. Το πληγωμένο και ενδεχομένως ξενηστικωμένο παιδί του ανέργου θα κληθεί από την Α' Λυκείου να διαγωνιστεί για να περάσει την τάξη σε θέματα που κατά 50% θα έχουν επιλεγεί από τράπεζα θεμάτων, άρα θα είναι κοινά για όλους τους μαθητές. Εξ ου και ο πανελλαδικός χαρακτήρας των εξετάσεων. Τα υπόλοιπα θέματα θα τα επιλέγει ο διδάσκων καθηγητής. Έχοντας την πρόσφατη εμπειρία των θεμάτων στις πανελλαδικές εξετάσεις, μπορούμε να φανταστούμε σε τι λαιμητόμο μπορεί να εξελιχθεί για χιλιάδες μαθητές το συγκεκριμένο σύστημα.
Όμως, εκτός από ταξικό, εξετασιοκεντρικό και μαθητοκτόνο, το νέο σύστημα θα είναι και διάτρητο. Σύμφωνα με το non paper, για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια Εκπαίδευση προσμετρώνται και οι «Βαθμοί Προαγωγής ή Απόλυσης» (ΒΠΑ) κάθε μαθητή, πολλαπλασιαζόμενοι με συντελεστή ο οποίος θα οριστεί και θα είναι διαφορετικός για κάθε τάξη (π.χ. 5, 7, 12). Πώς όμως θα διασφαλιστεί το αδιάβλητο, όταν η βαθμολόγηση των γραπτών ορίζεται ότι θα γίνεται από τον διδάσκοντα καθηγητή; Πώς μπορούν να αποκλειστούν συναλλαγές και πιέσεις σε καθηγητές, πολλοί από τους οποίους θα τελούν σε διαρκή ομηρεία; Πάρτε για παράδειγμα ένα ιδιωτικό σχολείο. Πόσο ευάλωτος μπορεί να είναι πλέον σε πιέσεις και εντολές ένας καθηγητής, όταν, με την πρόσφατη εγκύκλιο, αντιμετωπίζεται ως ένας απλός υπάλληλος μιας ιδιωτικής επιχείρησης; Μάλιστα, εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ έχουν ήδη επισημάνει ότι τα ιδιωτικά σχολεία, μετά από τις τελευταίες ανατροπές στο εργασιακό καθεστώς των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, δεν μπορούν να είναι ισότιμα του Δημοσίου, δηλαδή να εκδίδουν ισότιμους τίτλους σπουδών.
Λογικά, όταν τα θέματα των προαγωγικών και των απολυτήριων εξετάσεων, έστω και τα μισά, είναι κοινά για τους μαθητές όλων των σχολείων και από τη στιγμή που ο βαθμός θα μετράει για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η βαθμολόγηση θα έπρεπε να γίνεται όχι από τον διδάσκοντα καθηγητή, αλλά από βαθμολογητές που δεν θα γνωρίζουν το μαθητή. Όπως ακριβώς και στις πανελλαδικές εξετάσεις. Όμως κάτι τέτοιο δεν θα πέρναγε από την τρόικα, η οποία ήδη έχει επιβάλει περιορισμούς στον προϋπολογισμό των πανελλαδικών εξετάσεων που πραγματοποιούνται σε έξι μαθήματα. Όχι να δεχτεί πανελλαδικές σε 35...
Από την άλλη, προς όφελος των επιχειρήσεων θα λειτουργεί το νέο Τεχνολογικό Λύκειο του Κ. Αρβανιτόπουλου, εφοδιάζοντας ανοικτά την αγορά με φτηνό εργατικό δυναμικό, καθώς καθιερώνει τον θεσμό της μαθητείας και όχι της πρακτικής άσκησης, με μοίρασμα του χρόνου των μαθητών μεταξύ σχολείου και δουλειάς.
Τα σχέδια του υπουργείου Παιδείας τίθενται σε εφαρμογή ήδη, αφού πάνε πακέτο με τα νέα ωρολόγια προγράμματα, βάσει των οποίων γίνεται ο υπολογισμός των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Στεφανάκου Π.
www.avgi.gr
τα ΑΕΙ, ένα νομοσχέδιο που θα θεσμοθετεί το ταξικό Λύκειο.
Παίζοντας ένα πρωτοφανές παιχνίδι νεύρων σε βάρος της εκπαιδευτικής κοινότητας, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αποφάσισε, μετά τη συνάντηση που είχε χθες με αντιπροσωπεία στελεχών του ΠΑΣΟΚ, να δώσει επισήμως στη δημοσιότητα, διαβούλευση το ονομάζουν, το σχέδιο για το νέο Λύκειο, το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς και το Τεχνολογικό Λύκειο. Ήδη το σχέδιο έχει σταλεί, ως non paper, στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και, σύμφωνα με πληροφορίες, όχι μόνο δεν θα υπάρξουν αλλαγές στον βασικό πυρήνα του Λυκείου, αλλά αντίθετα μελετώνται ρυθμίσεις οι οποίες θα κάνουν ακόμη δυσκολότερη την προαγωγή και την απόλυση από το Λύκειο. Για παράδειγμα, δεν θα κρίνεται προακτέος μαθητής που δεν θα συγκεντρώνει βαθμολογία 10 στα Μαθηματικά και τη Γλώσσα.
Με το νέο Λύκειο, οι μαθητές θα δίνουν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα και στη συνέχεια όσοι και όσες το επιθυμούν θα διαγωνίζονται για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε τέσσερα μαθήματα. Χωρίς να έχουν διευκρινιστεί πλήρως οι λεπτομέρειες, οι μαθητές θα εξετάζονται συνολικά σε περισσότερα από 35 μαθήματα για να περάσουν την τάξη, να πάρουν απολυτήριο και στη συνέχεια να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ούτε ο Αρσένης, και μάλιστα σε εντελώς διαφορετικές εποχές, δεν τόλμησε να βάλει τόσες εξετάσεις και σε τόσα μαθήματα! Αν ο Κ. Αρβανιτόπουλος προχωρήσει στη θεσμοθέτηση ενός τέτοιου Λυκείου, θα περάσει στην ιστορία ως ο λυκειοφάγος υπουργός, καθώς μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα μπορεί να μετρήσει την αποψίλωση των θρανίων από όλους εκείνους τους μαθητές που δεν θα μπορούν και ούτε θα έχουν τα μέσα για να αντέξουν ένα τόσο σκληρό και εντατικοποιημένο Λύκειο. Το Λύκειο του Κ. Αρβανιτόπουλου δεν θα είναι για όλους, αλλά για όσους μπορούν ακόμη να σηκώσουν το κόστος του ιδιαίτερου και του φροντιστηρίου, δηλαδή για μια ελίτ.
Το Λύκειο θα είναι πλέον απλησίαστο για τους πολλούς, καθώς το σχέδιο Αρβανιτόπουλου καθιερώνει ένα ισοπεδωτικό σύστημα εξετάσεων που δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιομορφίες και τις ιδιαιτερότητες των σχολείων και των μαθητών. Το πληγωμένο και ενδεχομένως ξενηστικωμένο παιδί του ανέργου θα κληθεί από την Α' Λυκείου να διαγωνιστεί για να περάσει την τάξη σε θέματα που κατά 50% θα έχουν επιλεγεί από τράπεζα θεμάτων, άρα θα είναι κοινά για όλους τους μαθητές. Εξ ου και ο πανελλαδικός χαρακτήρας των εξετάσεων. Τα υπόλοιπα θέματα θα τα επιλέγει ο διδάσκων καθηγητής. Έχοντας την πρόσφατη εμπειρία των θεμάτων στις πανελλαδικές εξετάσεις, μπορούμε να φανταστούμε σε τι λαιμητόμο μπορεί να εξελιχθεί για χιλιάδες μαθητές το συγκεκριμένο σύστημα.
Όμως, εκτός από ταξικό, εξετασιοκεντρικό και μαθητοκτόνο, το νέο σύστημα θα είναι και διάτρητο. Σύμφωνα με το non paper, για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια Εκπαίδευση προσμετρώνται και οι «Βαθμοί Προαγωγής ή Απόλυσης» (ΒΠΑ) κάθε μαθητή, πολλαπλασιαζόμενοι με συντελεστή ο οποίος θα οριστεί και θα είναι διαφορετικός για κάθε τάξη (π.χ. 5, 7, 12). Πώς όμως θα διασφαλιστεί το αδιάβλητο, όταν η βαθμολόγηση των γραπτών ορίζεται ότι θα γίνεται από τον διδάσκοντα καθηγητή; Πώς μπορούν να αποκλειστούν συναλλαγές και πιέσεις σε καθηγητές, πολλοί από τους οποίους θα τελούν σε διαρκή ομηρεία; Πάρτε για παράδειγμα ένα ιδιωτικό σχολείο. Πόσο ευάλωτος μπορεί να είναι πλέον σε πιέσεις και εντολές ένας καθηγητής, όταν, με την πρόσφατη εγκύκλιο, αντιμετωπίζεται ως ένας απλός υπάλληλος μιας ιδιωτικής επιχείρησης; Μάλιστα, εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ έχουν ήδη επισημάνει ότι τα ιδιωτικά σχολεία, μετά από τις τελευταίες ανατροπές στο εργασιακό καθεστώς των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, δεν μπορούν να είναι ισότιμα του Δημοσίου, δηλαδή να εκδίδουν ισότιμους τίτλους σπουδών.
Λογικά, όταν τα θέματα των προαγωγικών και των απολυτήριων εξετάσεων, έστω και τα μισά, είναι κοινά για τους μαθητές όλων των σχολείων και από τη στιγμή που ο βαθμός θα μετράει για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η βαθμολόγηση θα έπρεπε να γίνεται όχι από τον διδάσκοντα καθηγητή, αλλά από βαθμολογητές που δεν θα γνωρίζουν το μαθητή. Όπως ακριβώς και στις πανελλαδικές εξετάσεις. Όμως κάτι τέτοιο δεν θα πέρναγε από την τρόικα, η οποία ήδη έχει επιβάλει περιορισμούς στον προϋπολογισμό των πανελλαδικών εξετάσεων που πραγματοποιούνται σε έξι μαθήματα. Όχι να δεχτεί πανελλαδικές σε 35...
Από την άλλη, προς όφελος των επιχειρήσεων θα λειτουργεί το νέο Τεχνολογικό Λύκειο του Κ. Αρβανιτόπουλου, εφοδιάζοντας ανοικτά την αγορά με φτηνό εργατικό δυναμικό, καθώς καθιερώνει τον θεσμό της μαθητείας και όχι της πρακτικής άσκησης, με μοίρασμα του χρόνου των μαθητών μεταξύ σχολείου και δουλειάς.
Τα σχέδια του υπουργείου Παιδείας τίθενται σε εφαρμογή ήδη, αφού πάνε πακέτο με τα νέα ωρολόγια προγράμματα, βάσει των οποίων γίνεται ο υπολογισμός των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Στεφανάκου Π.
www.avgi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου