Άθλιες εργασιακές σχέσεις καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι γνωστής εταιρείας τηλεπωλήσεων που τα τελευταία χρόνια εμφανίζεται όλο και συχνότερα στις οθόνες των τηλεοράσεων και στεγάζεται στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για την εταιρία Diamant, που κάνει τις γνωστές διαφημίσεις για το Pretty Bra, την έξυπνη σίτα, το έξυπνο λάστιχο κ.ο.κ.
Όπως καταγγέλλει εργαζόμενη, τα στοιχεία της οποίας υπάρχουν στη διάθεση του alterthess.gr, oι εργαζόμενες στο τηλεφωνικό κέντρο δουλεύουν μέχρι και 12 ώρες την ημέρα και για εφτά ημέρες την εβδομάδα, δηλαδή ακόμα και
Σαββατοκύριακα και αργίες.
«Όταν προσληφθήκαμε μας έγινε σύμβαση για πενθήμερο, οκτάωρο. Μας είπαν ότι όσον αφορά τις
υπερωρίες ενδεχομένως να δουλεύαμε και το πολύ δύο Σάββατα ή δύο Κυριακές το μήνα. Αυτή ήταν και η συμφωνία με τους υπεύθυνους», αναφέρει η εργαζόμενη.
«Μετά από δεκαπέντε ημέρες βλέπαμε τη πραγματικότητα και δεν το πιστεύαμε. 10 με 12 ώρες δουλειάς και 7 ημέρες την εβδομάδα. Δεν μας ειδοποιούσαν πότε θα φύγουμε, πόσο θα καθίσουμε παραπάνω μετά το πέρας του ωραρίου», περιγράφει η εργαζόμενη στο τηλεφωνικό κέντρο.
«Τελείωνε η βάρδια μας και απλά δινόταν εντολή να μη φύγει κανείς γιατί είχε δουλειά», λέει.
«Μας έλεγαν έχουμε άλλες 500 παραγγελίες μετά τη διαφήμιση στο ΣΚΑΙ. Κάντε γρήγορα, τρέξτε γιατί σε 1,5 ώρα είναι η διαφήμιση στο τούρκικο», περιγράφει και προσθέτει: «και είναι το χειρότερο να σου πέσει το τούρκικο γιατί έχει πολύ κόσμο».
«Ο άτυπος νόμος στο εσωτερικό της εταιρίας λέει ότι κάθε εργαζόμενος στο τηλεφωνικό κέντρο πρέπει να παίρνει τουλάχιστον 300 παραγγελίες κατά τη διάρκεια της βάρδιας του.», λέει.
Όπως περιγράφει δεν είναι λίγες οι φορές που είπαν σε κάποιον «πρέπει να είσαι πιο γρήγορος αλλιώς θα έχεις πρόβλημα» και προσθέτει με νόημα «δηλαδή θα απολυθείς ή αν είσαι τυχερός θα μεταταχθείς σε άλλο τμήμα».
Η συμφωνία με την εργοδοσία ήταν πως οι υπερωρίες θα αντισταθμίζονται με ρεπό παρότι ο νόμος λέει ότι για την εργασία τις Κυριακές πρέπει να πληρώνονται επιπλέον με το 75% του ημερομισθίου.. Όμως μέσα σε δεκαπέντε ημέρες οι εργαζόμενες δεν είχαν λάβει ρεπό ενώ όπως ενημερώθηκαν ήταν τακτική της εταιρείας να δίνει τα ρεπό μαζεμένα και όπως εκείνη το επιθυμεί χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση και συνεννόηση με τους εργαζόμενους.
«Λίγες μέρες αργότερα ζητήσαμε από τους υπευθύνους να μας ενημερώσουν πότε θα πάρουμε τα ρεπό μας», λέει και προσθέτει «σε όσες αντέδρασαν είπαν πάρτε τα ρεπό σας μαζεμένα και τα λέμε την άλλη εβδομάδα».
«Αυτή η εβδομάδα ήρθε και εμείς είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχουμε στο πρόγραμμα», τονίζει.
Όπως λέει η εργαζόμενη τη Τρίτη η εταιρεία πρέπει να τις ενημερώσει σε ποιες βάρδιες θα επιστρέψουν στη δουλειά. Όμως όπως έχει δείξει η εμπειρία είναι πολύ πιθανό να δουν και την πόρτα της εξόδου επειδή τόλμησαν να διεκδικήσουν το αυτονόητο. Ζήτησαν να μπορούν να έχουν και προσωπική ζωή, να φροντίζουν τις οικογένειές τους. Ζήτησαν να ενημερώνονται εγκαίρως για τις ώρες που θα εργαστούν, να μάθουν αν θα πληρωθούν τις ημέρες αργιών που δούλεψαν και να σταματήσει το εξοντωτικό πρόγραμμα υπερωριών.
Το θέμα ανέδειξε με ανακοίνωσή του και το «Ξεκίνημα» υπογραμμίζοντας πως οι απολύσεις για συνδικαλιστικούς λόγους είναι παράνομες.
«Αυτή η υπόθεση μας αφορά όλους, γιατί αν περάσει σε ένα χώρο σήμερα, θα περάσει αύριο στον διπλανό, θα επηρεάζει εμάς τους ίδιους ή, για τους μεγαλύτερους, τα παιδιά τους. Μπορούμε όλοι να αντιδράσουμε, γιατί πέρα από εργαζόμενοι είμαστε και καταναλωτές» αναφέρει.
«Μπορούμε, σαν τέτοιοι, να «τιμωρούμε» επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν τους εργαζόμενους σαν «αναλώσιμους». Μπορούμε να κάνουμε την εταιρεία να νοιώσει ότι αν προχωρήσει σε απολύσεις έχει να χάσει – κι έχει να χάσει το μόνο πράγμα που την ενδιαφέρει, δηλαδή τα κέρδη της», προσθέτει.
«Στην Diamant πρέπει να πάει ένα μήνυμα καθαρό και δυνατό: ο μεσαίωνας που θέλει να επιβάλει δεν θα περάσει. Ότι μαζί με τους/τις εργαζόμενους/ες θα έχουν να αντιμετωπίσουν και όλους εμάς που τους συμπαραστεκόμαστε», καταλήγει.
Κ.Μ.
Όπως καταγγέλλει εργαζόμενη, τα στοιχεία της οποίας υπάρχουν στη διάθεση του alterthess.gr, oι εργαζόμενες στο τηλεφωνικό κέντρο δουλεύουν μέχρι και 12 ώρες την ημέρα και για εφτά ημέρες την εβδομάδα, δηλαδή ακόμα και
Σαββατοκύριακα και αργίες.
«Όταν προσληφθήκαμε μας έγινε σύμβαση για πενθήμερο, οκτάωρο. Μας είπαν ότι όσον αφορά τις
υπερωρίες ενδεχομένως να δουλεύαμε και το πολύ δύο Σάββατα ή δύο Κυριακές το μήνα. Αυτή ήταν και η συμφωνία με τους υπεύθυνους», αναφέρει η εργαζόμενη.
«Μετά από δεκαπέντε ημέρες βλέπαμε τη πραγματικότητα και δεν το πιστεύαμε. 10 με 12 ώρες δουλειάς και 7 ημέρες την εβδομάδα. Δεν μας ειδοποιούσαν πότε θα φύγουμε, πόσο θα καθίσουμε παραπάνω μετά το πέρας του ωραρίου», περιγράφει η εργαζόμενη στο τηλεφωνικό κέντρο.
«Τελείωνε η βάρδια μας και απλά δινόταν εντολή να μη φύγει κανείς γιατί είχε δουλειά», λέει.
«Μας έλεγαν έχουμε άλλες 500 παραγγελίες μετά τη διαφήμιση στο ΣΚΑΙ. Κάντε γρήγορα, τρέξτε γιατί σε 1,5 ώρα είναι η διαφήμιση στο τούρκικο», περιγράφει και προσθέτει: «και είναι το χειρότερο να σου πέσει το τούρκικο γιατί έχει πολύ κόσμο».
«Ο άτυπος νόμος στο εσωτερικό της εταιρίας λέει ότι κάθε εργαζόμενος στο τηλεφωνικό κέντρο πρέπει να παίρνει τουλάχιστον 300 παραγγελίες κατά τη διάρκεια της βάρδιας του.», λέει.
Όπως περιγράφει δεν είναι λίγες οι φορές που είπαν σε κάποιον «πρέπει να είσαι πιο γρήγορος αλλιώς θα έχεις πρόβλημα» και προσθέτει με νόημα «δηλαδή θα απολυθείς ή αν είσαι τυχερός θα μεταταχθείς σε άλλο τμήμα».
Η συμφωνία με την εργοδοσία ήταν πως οι υπερωρίες θα αντισταθμίζονται με ρεπό παρότι ο νόμος λέει ότι για την εργασία τις Κυριακές πρέπει να πληρώνονται επιπλέον με το 75% του ημερομισθίου.. Όμως μέσα σε δεκαπέντε ημέρες οι εργαζόμενες δεν είχαν λάβει ρεπό ενώ όπως ενημερώθηκαν ήταν τακτική της εταιρείας να δίνει τα ρεπό μαζεμένα και όπως εκείνη το επιθυμεί χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση και συνεννόηση με τους εργαζόμενους.
«Λίγες μέρες αργότερα ζητήσαμε από τους υπευθύνους να μας ενημερώσουν πότε θα πάρουμε τα ρεπό μας», λέει και προσθέτει «σε όσες αντέδρασαν είπαν πάρτε τα ρεπό σας μαζεμένα και τα λέμε την άλλη εβδομάδα».
«Αυτή η εβδομάδα ήρθε και εμείς είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχουμε στο πρόγραμμα», τονίζει.
Όπως λέει η εργαζόμενη τη Τρίτη η εταιρεία πρέπει να τις ενημερώσει σε ποιες βάρδιες θα επιστρέψουν στη δουλειά. Όμως όπως έχει δείξει η εμπειρία είναι πολύ πιθανό να δουν και την πόρτα της εξόδου επειδή τόλμησαν να διεκδικήσουν το αυτονόητο. Ζήτησαν να μπορούν να έχουν και προσωπική ζωή, να φροντίζουν τις οικογένειές τους. Ζήτησαν να ενημερώνονται εγκαίρως για τις ώρες που θα εργαστούν, να μάθουν αν θα πληρωθούν τις ημέρες αργιών που δούλεψαν και να σταματήσει το εξοντωτικό πρόγραμμα υπερωριών.
Το θέμα ανέδειξε με ανακοίνωσή του και το «Ξεκίνημα» υπογραμμίζοντας πως οι απολύσεις για συνδικαλιστικούς λόγους είναι παράνομες.
«Αυτή η υπόθεση μας αφορά όλους, γιατί αν περάσει σε ένα χώρο σήμερα, θα περάσει αύριο στον διπλανό, θα επηρεάζει εμάς τους ίδιους ή, για τους μεγαλύτερους, τα παιδιά τους. Μπορούμε όλοι να αντιδράσουμε, γιατί πέρα από εργαζόμενοι είμαστε και καταναλωτές» αναφέρει.
«Μπορούμε, σαν τέτοιοι, να «τιμωρούμε» επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν τους εργαζόμενους σαν «αναλώσιμους». Μπορούμε να κάνουμε την εταιρεία να νοιώσει ότι αν προχωρήσει σε απολύσεις έχει να χάσει – κι έχει να χάσει το μόνο πράγμα που την ενδιαφέρει, δηλαδή τα κέρδη της», προσθέτει.
«Στην Diamant πρέπει να πάει ένα μήνυμα καθαρό και δυνατό: ο μεσαίωνας που θέλει να επιβάλει δεν θα περάσει. Ότι μαζί με τους/τις εργαζόμενους/ες θα έχουν να αντιμετωπίσουν και όλους εμάς που τους συμπαραστεκόμαστε», καταλήγει.
Κ.Μ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου