Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2014

«Ο κόσμος πεινάει»

Του Δημοσθένη Παπαδάτου-Αναγνωστόπουλου

Για το ότι η πείνα έπαψε προ πολλού να αποτελεί λήμμα στο ελληνικό λεξικό, μιλούν καθημερινά δεκάδες εικόνες: οι όλο και συχνότερες στάσεις ντόπιων και μεταναστών πάνω από κάδους, οι ουρές στα συσσίτια των δήμων, η ανταπόκριση χιλιάδων στην προσφορά των δικτύων αλληλεγγύης ανά την Ελλάδα. Την ίδια στιγμή, βέβαια, “μιλάνε” κι άλλοι: οι φιλάνθρωπες διαφημιστικές καμπάνιες “ευαίσθητων” επιχειρηματιών· η τηλε-πολιτικοποίηση της πείνας από τους φασίστες· τα δακρύβρεχτα ρεπορτάζ των δελτίων των οχτώ.

Ασκήσεις νοημοσύνης και νομιμότητας

Για τις αστυνομικές εφόδους στα κοινωνικά ιατρεία και το νέο μοντέλο διακυβέρνησης 

του Νίκου Σερντεδάκι

Η εισβολή κρατικών οργάνων σε κοινωνικά ιατρεία, όπως και η επιδίωξη του ΤΑΙΠΕΔ να εκδιώξει το κοινωνικό ιατρείο του Ελληνικού από το κτίριο όπου στεγάζεται, είναι ασφαλώς γνωστή στους αναγνώστες. Αν επανέρχομαι, στο άνοιγμα του νέου χρόνου, είναι επειδή εκτιμώ ότι έχει μόνιμο περιεχόμενο, ευρύτερη στόχευση και συμβολισμό.
Θυμίζω τα γεγονότα. Στις 24 Οκτωβρίου, δικαστικός, κλιμάκιο του Ελληνικού Οργανισμού Φαρμάκων και αστυνομικοί επέδραμαν στο Κοινωνικό Ιατρείο Ελληνικού, επικαλούμενοι ανώνυμη καταγγελία για διακίνηση ναρκωτικών. Εντελώς συμπτωματικά, λίγες ώρες αργότερα, όμοιας

Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2014

Ο μαρξισμός του Γ. Στουρνάρα

Σωτήρης Κουτσούκος

«Η ιδεολογία μου έχει διαμορφωθεί από διανοητές όπως ο Μαρξ, ο Λένιν, ο Γκράμσι …» Γ. Στουρνάρας

«Αυτές είναι οι αρχές μου αν δεν σας αρέσουν έχω και άλλες» Groucho Marx

Σε μια περίοδο, όπου ο υπουργός Οικονομικών της πλέον νεοφιλελεύθερης κυβέρνησης εντάσσει στις θεωρητικές του αναφορές τον Μαρξ, τον Λένιν και τον Γκράμσι, αποκτά ιστορικό ενδιαφέρον η στάση της Αριστεράς, των οργανωμένων αυτών πολιτικών υποκειμένων των οποίων οι θέσεις αναφέρονται στους διανοητές αυτούς. Ο υπουργός αποδεχόμενος το «τέλος της Ιστορίας», απευθύνεται στο συλλογικό υποσυνείδητο με όρους εργαλειακής χρήσης τμήματος των θεωριών αυτών και προσπαθώντας να παρουσιάσει τα Οικονομικά ως μια επιστήμη απαλλαγμένη από την ιδεολογία. Μέσα στα πλαίσια μιας αταξικής

Βουλιαγμένη: Ένα σκάνδαλο πολλών αστέρων

Τι μπορεί να συνδέει σε ένα αξεδιάλυτο κουβάρι την κυβέρνηση ΓΑΠ, τον νυν πρωθυπουργό Α. Σαμαρά, τους υπουργούς Χ. Παμπούκη, Γ. Στουρνάρα και Ν. Μηταράκη, τον περιφερειάρχη Αττικής Γ. Σγουρό, τον μεγαλομέτοχο της Εθνικής Τράπεζας Σ. Λάτση, τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, κροίσους από το Κατάρ, άραβες και τούρκους επενδυτές και τον πάντα απαραίτητο Δ. Μελισσανίδη; Μα φυσικά ένα σκάνδαλο ολκής, όπως η υπόθεση της εκποίησης του «Αστέρα Βουλιαγμένης».

Απόδειξη κυβερνητικής αποτυχίας τα 25 ευρώ έλεγε ο Γεωργιάδης

Μόνο σε περίπτωση αποτυχίας των κυβερνητικών στόχων θα επιβάλλονταν εισιτήριο στα νοσοκομεία υποστήριζε ο υπουργός Υγείας.

Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2014

Το χαράτσι… θεραπεύει, του Δήμου Χλωπτσιούδη

Υπογράφτηκε αυτές τις ημέρες και θα εφαρμοστεί από τις 8 Ιανουαρίου το νέο χαράτσι στην Υγεία με την επιβολή τέλους 1€ σε κάθε ιατρική συνταγή. Παράλληλα, ήδη από την πρώτη του έτους εφαρμόζεται το νέο χαράτσι των 25€ (5€ για εισαγωγή και 20€ για νοσήλια) στα δημόσια νοσοκομεία. Τα νέα χαράτσια στο χώρο της υγείας έρχονται να προστεθούν στις απανωτές αυξήσεις φαρμάκων που βιώνουμε τα τελευταία τρία χρόνια και στην αύξηση της συμμετοχής των ασφαλισμένων στο φάρμακο.

ΝΝ: ο Νίτσε του Νεχαμά

Του Αριστείδη Μπαλτά

Ο ΝΝ θέτει –πρώτος και μόνος αυτός– το ερώτημα του πώς ο καθένας γίνεται αυτό που ο ίδιος είναι. Και απαντά δείχνοντας τον εαυτό του και εκθέτοντας το πώς έγινε αυτός αυτό που πάντοτε ήταν. Και εγώ στηρίζομαι με συνέπεια στον ΝΝ, παίρνω ερώτηση και απάντηση γι’ αυτό που οι ίδιες θέλουν να είναι –απλό παράδειγμα που μισεί τη μίμηση και γελοιοποιεί τις απομιμήσεις, πρότυπο για κανέναν– και διαβάζω για δικό μου λογαριασμό: Πώς μπορώ να παρέμβω εγώ στη δική μου προσωπική στάση για να γίνω αυτό που η στάση αυτή με κάνει να είμαι, πώς μπορώ να προσδώσω στην αξιοπρέπεια αυτής της στάσης το δικό της πολιτικό περιεχόμενο;

Πάρτι των βαμπίρ σε νεκρή οικονομία, του Λεωνίδα Βατικιώτη

Ένα τιτάνιο έργο έχουν να διεκπεραιώσουν οι εναπομείνασες Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες την χρονιά που έρχεται: να μεταφέρουν στις πλάτες του ελληνικού λαού το κόστος «διάσωσης» της ελληνικής οικονομίας! Να στραγγίξουν μισθούς, συντάξεις, επιδόματα ανεργίας και, πρωτίστως, την κινητή και ακίνητη περιουσία του λαού ώστε τα δημόσια έσοδα να μην ακολουθήσουν την δραματική συρρίκνωση της οικονομίας και των αμοιβών, αλλά να κινηθούν στην αντίθετη τροχιά, δηλαδή να αυξηθούν, ακόμη κι αν αυτό συντελεστεί σε βάρος του βιοτικού επιπέδου της κοινωνίας.

Όποιος δεν '' προσαρμόζεται '' πεθαίνει...!!!!

Δουλειά του σκοτωμού

Barikat

Μία νεαρή κοπέλα πεθαίνει μετά από 30 ώρες δουλειάς. Δούλευε ως κειμενογράφος σε διαφημιστική εταιρία. Στις 21 Αυγούστου 2013 ένας 21χρονος Γερμανός φοιτητής του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, που έκανε την πρακτική του άσκηση στην τράπεζα «Bank of America» στο Λονδίνο, βρέθηκε νεκρός μετά από 72 ώρες συνεχούς εργασίας.
Δουλειά κειμενογράφου σε διαφημιστική και πρακτική σε κεντρική τράπεζα στο Λονδίνο. Δουλειές γραφείου. Αλλά τι ακριβώς σημαίνει αυτό; Είναι αρκετό για να μας δώσει μια ικανοποιητική εικόνα των συνθηκών εργασίας ότι αναφερόμαστε σε τέσσερεις τοίχους ενός γραφείου; Είτε αναφερόμαστε στο 2013 είτε αναφερόμαστε

Συνάντηση στον ΟΑΕΔ.

Tου Χρήστου Τσιαντή

Πολύ κρύο σήμερα. Ήλιος με δόντια. Αρκετός κόσμος συγκεντρωμένος από το πρωί. Περιμένουν. Τα πρόσωπα, στον ΟΑΕΔ, είναι σφιγμένα. Τα χαμόγελα, σπάνια. Εδώ δεν αστράφτουν τα φλας της δημοσιότητας. Εδώ περπατούν όσοι ζουν πίσω από την ήλιο. Στη σκιά του κόσμου. Αυτή την αίσθηση εισπράττεις με μια πρώτη ματιά. Ακόμα και οι υπάλληλοι που εργάζονται στον ΟΑΕΔ, μοιάζουν αποσβολωμένοι μπροστά στην παρέλαση που κάνει η αδικία μπροστά στα μάτια τους. Με σκυμμένα κεφάλια λες κι είναι ένοχοι για κάτι, γιατί έχουν κάποια δουλειά, ίσως! Εδώ δεν περισσεύουν οι ευχές.
Ο Γιώργος Κ. είναι άνεργος περίπου δύο χρόνια. Είναι 39 χρονών, πατέρας δύο παιδιών. Τα αγοράκια

Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2014

Κερδίζοντας από απελπισία (;) και πλησιάζοντας την εξουσία (;)

Στις προηγούμενες εκλογές, ζητούσαμε από το εκλογικό σώμα να ψηφίσει ΣΥΡΙΖΑ, προκειμένου να νικήσει η ελπίδα τον φόβο. Είναι άραγε ίδιες οι συνθήκες τώρα;
Του Χρήστου Μαντά

Το Βρετανικό Index on Censorship δημοσίευσε τις περιπτώσεις λογοκρισίας και καταστολής της κυβέρνησης Σαμαρά

“ Για δεύτερη συνεχή χρονιά το Βρετανικό Index on Censorship δημοσίευσε τις περιπτώσεις λογοκρισίας καταστολής και περικοπών δικαιωμάτων της κυβέρνησης NΔ - ΠΑΣΟΚ ”

Σημίτης: Τροχονόμος στην λεωφόρο της μίζας με τους πολεμικούς εξοπλισμούς (Βίντεο)

Δεν είναι τόσο ότι ανάμεσα στου μιζαδόρους κατονομάστηκαν σήμερα απ’ τον Πάνο Ευσταθίου ο πρώην αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, ναύαρχος Γιώργος Θεοδωρουλάκης ο πρώην αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού, στρατηγός Κωνσταντίνος Παναγιωτάκης.
Είναι η βόμβα που έριξε σήμερα, μιλώντας στην τηλεόραση του Σκάι ο υποστράτηγος Κ. Φράγκος ο οποίος έβαλε στο κάδρο και τον Κώστα Σημίτη. «Θεωρώ ότι ο πρώην πρωθυπουργός γνώριζε τα πάντα» είπε χαρακτηριστικά αναφερόμενος στο πάρτι της μίζας που γινόταν, με τους πολιτικούς εξοπλισμούς.
Μετά απ’ αυτό το θεωρούμε αδιανόητο να μην υπάρξει εισαγγελέας που θα τον φωνάξει να καταθέσει και επίσης αναμένουμε τον πρώην πρωθυπουργό να καταθέσει μήνυση σε βάρος του Φράγκου,

Ο παγκόσμιος πόλεμος κατά των φτωχών


Οπως η εντολή «ου φονεύσεις» θέτει σαφή όρια προκειμένου να εξασφαλίσει την αξία της ανθρώπινης ζωής, έτσι και εμείς σήμερα πρέπει να πούμε «δεν θα φονεύσεις» και σε μια οικονομία αποκλεισμού και ανισότητας. Αυτή η οικονομία σκοτώνει. (...) Ολα σήμερα υπακούουν στους νόμους του ανταγωνισμού και της επιβίωσης του ισχυρότερου, όπου ο δυνατός τρέφεται από τους αδύναμους.
Πάπας Φραγκίσκος Α', Evangelii Gaudium, 2013, 53.
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΥ*

Περί ΕΡΤ ή αλλιώς δημόσιας και κρατικής, νέας ή παλαιάς τηλεόρασης… Του Πάνου Χαρίτου

Το 2013 η Ελλάδα κατάφερε μια παγκόσμια πρωτοτυπία. Να κλείσει την κρατική τηλεόραση και να διατηρήσει επί μήνες το μαύρο στη συγκεκριμένη συχνότητα των τηλεοπτικών δεκτών. Μοναδικό πραγματικά. Δεν συνέβη πουθενά αλλού. Η είδηση έγινε πρωτοσέλιδο διεθνώς και κατοχυρώθηκε στα «επιτεύγματα» της σημερινής κυβέρνησης και βεβαίως στα μεγάλα γεγονότα της χρονιάς που πέρασε.
Μετά από μήνες απουσίας το σήμα επανήλθε με έναν μεταβατικό φορέα που ως στόχο είχε να καλύψει την απουσία της δημόσιας τηλεόρασης για το «μικρό» διάστημα που θα απαιτηθεί εως ότου βγεί στον αέρα η ναυαρχίδα της ελληνικής ενημέρωσης, η ΝΕΡΙΤ.
Προσωπικά θα χαιρόμουν πραγματικά να έβλεπα μια δημόσια τηλεόραση που θα λειτουργεί όχι ως

Χρονιά του κριαριού

Του Χριστόφορου Κάσδαγλη

Άνοιξα χθες βράδυ να δω ειδήσεις μετά από ρεπό 5 ημερών κι έπεσα στις πυορροούσες εικόνες ενός συστήματος είσπραξης φόρων που δεν πάει άλλο. Αμέσως έκανα φλας μπακ στα πρωτοχρονιάτικα μηνύματα της πολιτικής ηγεσίας.
Άκουγα τόσον καιρό να μιλάνε για τις θυσίες του ελληνικού λαού που πρέπει να αναγνωριστούν, που δεν πρέπει να πάνε χαμένες, που τις αναγνωρίζουν οι άλλοι Ευρωπαίοι και άλλα πολλά μελιστάλαχτα. Κάτι δεν μου πήγαινε καλά σε όλο αυτό το λιβανιστήρι. Ώσπου γυρίζοντας την κασέτα πίσω στα στερεότυπα των εορταστικών

Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2014

Φτωχοί εκτός σχεδίου

Κάποτε οι πόλεις ήταν ζωσμένες από τις εκτός σχεδίου συνοικίες, όπου έφτανε το λεωφορείο (το Νέο Τέρμα), αλλά συχνά δεν έφτανε η άσφαλτος ή η αποχέτευση. Με τα χρόνια, η εκτός και η εντός σχεδίου πόλη ενώθηκαν, τα αυθαίρετα νομιμοποιήθηκαν, όμως σήμερα νέα σύνορα χαράζονται, ύπουλα και αόρατα.
Της Μαριάννας Τζιαντζή

To success story της ελληνικής προεδρίας

Ω, ρε ένας πανικός!

Να πω τη μαύρη αλήθεια, καμία όρεξη δεν είχα να ασχοληθώ με τον Παντελή Καψή. Όποιος μπλέκεται γενικώς με τους Καψήδες τον τρώει η ανοησία και παπαρολογισμός. Όμως ο Παντελής Καψής έτυχε να έχει γράψει ένα άρθρο το οποίο υπογράφει ως «υφυπουργός Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης»
Του Καρτέσιου

Ευχές Μητσοτάκη για υγεία και μακροζωία

Συνθήκες εξαθλίωσης για τους οροθετικούς κρατούμενους. Της Άντας Ψαρρά

Αμέσως μετά την προσωρινή διαταγή κράτησης βουλευτών και μελών της Χρυσής Αυγής, πηγές του υπουργείου Δικαιοσύνης διαβεβαίωναν την «Εφ.Συν.» (8/10/2013) ότι η μεταφορά των οροθετικών κρατουμένων από το νοσοκομείο του Κορυδαλλού σε διαμορφωμένο χώρο των γυναικείων φυλακών θα γινόταν κανονικά. Εντούτοις, ενώ υπάρχει ο χώρος (ακόμα) και ενώ αυτοί οι συγκεκριμένοι κρατούμενοι δεν έχουν νοσήσει από την ασθένεια αλλά από το ότι βρίσκονται στοιβαγμένοι σε έναν ελάχιστο χώρο έξω από κάθε όριο ανθρώπινης εξαθλίωσης, η μεταφορά τους δεν έχει γίνει ακόμα.

Το «μαγαζί» ως κεφάλαιο

 Του Πέτρου Σταύρου

Θετικές οι πρώτες εντυπώσεις από την εφαρμογή της «λευκής νύχτας», μας λέει η ΕΣΕΕ. Η διεύρυνση του ωραρίου των καταστημάτων το Σάββατο στις 28/12 μέχρι και τις 11 μμ ζωντάνεψε το κέντρο της Αθήνας, αν και ο τζίρος δεν ενισχύθηκε στο βαθμό που ήλπιζε η επίσημη ένωση των εμπόρων. Ο πρόεδρός της μάλιστα δήλωσε πως «το συμπέρασμα που προκύπτει και πρέπει να εξετάσουμε πολύ προσεκτικά είναι ότι πλέον το λιανεμπόριο της Αθήνας και της κάθε πόλης, πρέπει να ακολουθεί τον καταναλωτή και όχι ο καταναλωτής το λιανεμπόριο. Πρέπει να τον προσελκύει και όχι να τον περιμένει». Δηλαδή ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ μας λέει ότι υπάρχουν ακόμα κάποιοι καταναλωτές που αξίζει να «πάρει κανείς στο κατόπι», άρα υπάρχουν κάποιοι που ακόμα

Tρομοκρατία στην υπηρεσία της κυβέρνησης. Του Δήμου Χλωπτσιούδη

Μικρή ανάταση επιχειρούν να δώσουν τα μίντια στην κυβέρνηση μετά την τρομοκρατική επίθεση στο σπίτι του Γερμανού πρέσβη. Την ώρα που διάφοροι αναρωτιούνται γιατί έγινε η επίθεση, ήδη πέφτουν σενάρια στο τραπέζι για εμπλοκή Μαζιώτη ή άλλων γνωστών οργανώσεων.

Ελληνική Προεδρία στην ΕΕ, χωρίς Δημόσια Τηλεόραση και Euronews!

Τελικά το θαύμα της Πρωτοχρονιάς δεν έγινε. Η ΔΤ παρέμεινε ΔΤ και δεν μετεξελίχθηκε σε ΝΕΡΙΤ, όπως διοχέτευαν πως θα γίνει τα κυβερνητικά στελέχη και οι παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών. Η Ελληνική Προεδρία στην ΕΕ ξεκινάει με ένα διπλό παράδοξο:Η Ελλάδα δεν έχει Δημόσια Τηλεόραση, αλλά το μόρφωμα που μεταδίδεται με την ευθύνη του υπουργείου Οικονομικών, με τη συνδρομή του αρμόδιου υφυπουργού, Παντελή Καψή. Για το λουκέτο της ΕΡΤ και το μετέπειτα φιάσκο, την αποκλειστική ευθύνη φέρουν τα στελέχη που ενεπλάκησαν στη σκοτεινή αυτή υπόθεση.Η Ελλάδα έχει απαγορεύσει τη μετάδοση στην ελληνική επικράτεια με επίγειο ψηφιακό σήμα του Euronews Greece, δηλαδή του ευρωπαϊκού ενημερωτικού καναλιού! Το Euronews Greece εκπέμπει

Σκηνικό κατάρρευσης

Από νωρίς το πρωί σχηματίστηκαν ουρές στις εφορίες για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, ως προς την οποία δόθηκε παράταση μέχρι αύριο. Αλλά το taxisnet έπεσε, με αποτέλεσμα να μην εξυπηρετούνται οι πολίτες, σε κάποιες περιπτώσεις οι υπάλληλοι να τους καλούν να επανέλθουν την Τρίτη, αφού η Δευτέρα είναι αργία, ενώ ο γγ δημοσίων εσόδων Χ. Θεοχάρηςσυστήνει να επιλέγονται οι τράπεζες.
Της Αγγελικής Σπανού

Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2014

Η «ανάπτυξη» των… voucher

V for Voucher-ades

Πριν μερικές μέρες ο Α. Σαμαράς φάνηκε ευχαριστημένος από τα ποσοστά ανεργίας στη χώρα. Δήλωσε ότι, παρόλο που τα ποσοστά ανεργίας αυξήθηκαν, δεν ξεπέρασαν το 28%. Σήμερα, στην Ελλάδα, η ανεργία είναι στο 27% και συγκεκριμένα στους νέους έχει ξεπεράσει το 60% και παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της κυβέρνησης και των ΜΜΕ να μας πείσουν ότι τα πράγματα βελτιώνονται και ότι η χώρα βγαίνει από το τούνελ της κρίσης, αντιθέτως τα πράγματα για την νεολαία και τον κόσμο της δουλειάς χειροτερεύουν. Το βλέπουμε παντού, στις γειτονιές, στις συνθήκες εργασίας, στις διαθεσιμότητες, στην επισφάλεια και την ανεργία. Παρόλα αυτά ο κύριος Σαμαράς συνεχίζει να είναι ευχαριστημένος από τα ποσοστά...

Μισώ την πρωτοχρονιά

Του Αντόνιο Γκράμσι

Κάθε πρωί, καθώς ξυπνώ άλλη μια φορά κάτω από το πέπλο του ουρανού, νιώθω πως για μένα είναι πρωτοχρονιά. Γι΄ αυτό μισώ τις πρωτοχρονιές με καθορισμένη ημερομηνία, που μετατρέπουν τη ζωή και το ανθρώπινο πνεύμα σε μια εμπορική επιχείρηση, με τον ωραίο τους απολογισμό, με τον ισολογισμό τους και την πρόβλεψη για το νέο διαχειριστικό έτος.
Ακυρώνουν την αίσθηση της συνέχειας της ζωής και του πνεύματος. Καταλήγει κανείς να πιστεύει πραγματικά ότι μεταξύ των ετών υπάρχει συνέχεια, κι ότι ξεκινά μια νέα ιστορία, και βάζει κανείς στόχους, και μετανιώνει για τις αστοχίες κτλ κτλ. Αυτό είναι ένα γενικότερο σφάλμα των ημερομηνιών.

Καλή χρονιά !!!

2014: Χρόνος της Αριστεράς

Του Χρήστου Λάσκου

Είναι περισσότερο από πιθανό πως το 2014 θα σημάνει την αναμενόμενη πολιτική ανατροπή στην Ελλάδα. Μια κυβέρνηση της Αριστεράς τους επόμενους μήνες συνιστά μια πολύ αληθοφανή δυνατότητα.
Μετά από τέσσερα χρόνια άγριων μνημονιακών πολιτικών, οι οποίες αποδείχτηκαν εξαιρετικά επιτυχημένες στην πραγματική τους στόχευση, που δεν ήταν άλλη από το φόρτωμα της καπιταλιστικής κρίσης στους εργαζόμενους και τους φτωχούς, η ελληνική Αριστερά, ο ΣΥΡΙΖΑ κατεξοχήν, φαίνεται πως θα αναλάβει να αλλάξει τη ροή των πραγμάτων και από κυβερνητικές θέσεις.
Οι συνθήκες υπό τις οποίες αυτή η πολιτική αλλαγή θα επέλθει δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία πως είναι εξαιρετικά δυσμενείς. Η συντελεσμένη οικονομική και κοινωνική καταστροφή κάνει τα