Στην κ. Διαμαντοπούλου άρεσε να λέει πάρα πολλές φορές «πρώτα ο μαθητής». Εμείς λέμε ότι έχει πολύ μεγάλη σημασία να στηρίζεις τον ανθρώπινο παράγοντα. Μαζί με το «πρώτα ο μαθητής» είναι και το «πρώτα ο εκπαιδευτικός», μαζί με το «πρώτα ο άρρωστος» είναι και το «πρώτα ο γιατρός, ο νοσηλευτής και η νοσηλεύτρια», όπως και για τον πολιτισμό είναι «πρώτα ο καλλιτέχνης». Ξέρετε, ηθοποιός δεν σημαίνει μονάχα φως. Ηθοποιός σημαίνει φως, νερό, τηλέφωνο, το γάλα του παιδιού, το ενοίκιο.
Τώρα έχουμε τη νυν ηγεσία του Υπουργείου και τον Προϋπολογισμό, όπου αφού περικόπτει κατά 44% το μισθό των εκπαιδευτικών με το νέο μισθολόγιο –που προστίθεται στις άλλες μειώσεις που έχει υποστεί- ο Υπουργός Παιδείας συστήνει ως λύση στο πρόβλημα, γιατί δεν μπορούν να ζήσουν οι εκπαιδευτικοί, τα συσσίτια των εκπαιδευτικών στις φοιτητικές και στις στρατιωτικές λέσχες.
Εγώ θα έλεγα να συζητήσουμε και για τη μετακίνηση με τα στρατιωτικά καμιόνια και τη διαμονή τους στα στρατόπεδα, για να μπορέσουμε να λύσουμε πιο ριζικά το πρόβλημα της ανέχειας που έχει ένας εκπαιδευτικός, ο οποίος παίρνει 600 ευρώ ως πρωτοδιοριζόμενος!
Πέρα απ’ αυτό, το χτύπημα ενάντια στον εκπαιδευτικό είναι ότι καταργείται η οργανικότητα της θέσης και το αμετάθετο, που σημαίνει ότι σύμφωνα με το μνημόνιο που ψηφίσαμε, ο Υπουργός μπορεί να μετακινεί τον εκπαιδευτικό σε οποιαδήποτε περιοχή της Ελλάδας, χωρίς έγκριση και χωρίς δική του αίτηση. Καταλαβαίνετε ότι αυτό είναι μία εξαιρετικά εκδικητική πράξη. Η μόνη εξήγηση που μπορώ να βρω είναι ότι το Υπουργείο είχε προαισθανθεί ενδεχομένως τη συντριβή των συνδικαλιστών και των τριών κομμάτων στις εκλογές που έγιναν στα Υπηρεσιακά Συμβούλια και αυτή η εκδικητική μανία εκδηλώθηκε μ’ αυτή τη διάταξη, η οποία είναι έξω από κάθε λογική. Είναι αδύνατο να μειώνεις, να εξευτελίζεις, να θίγεις την αξιοπρέπεια του εκπαιδευτικού και να έχεις την απαίτηση μετά αυτός να μορφώσει τα παιδιά σου.
Στη συνέχεια, έχουμε αυτό που εξήγγειλε πάλι ο Υπουργός Παιδείας για την περίφημη αξιολόγηση που δεν είναι ένας πολύ εύσχημος τρόπος για να βελτιωθεί το εκπαιδευτικό σύστημα. Εμείς ως ΣΥ.ΡΙΖ.Α. δεν είμαστε ενάντια στην αξιολόγηση και στη διαφάνεια, όταν χρησιμοποιείται ως εργαλείο -όπως χρησιμοποιείται σε όλα τα πολιτισμένα κράτη- προκειμένου να βρίσκουμε τις αδυναμίες και να βελτιώνεται η παροχή των υπηρεσιών. Όμως, αυτό που πρόκειται να γίνει θα οδηγήσει στην απόλυση των εκπαιδευτικών.
Θέλω να πω ότι στα πανεπιστήμια η κατάσταση –δεν θα την αναλύσω, γιατί δεν έχω χρόνο- είναι τραγική. Πέρα από την περικοπή των 97 εκατομμυρίων από τα αποθεματικά τους, αυτή τη στιγμή καλεί τα πανεπιστήμια να πάρουν το 40% των κονδυλίων του τμήματος ερευνών και να το διαθέσουν στα λειτουργικά τους έξοδα, για φως, νερό και τηλέφωνο. Το επόμενο στάδιο –και θα το δούμε- θα είναι τα δίδακτρα.
Ας δούμε τώρα γιατί γίνονται αυτά. Δεν γίνονται γιατί ο Υπουργός είναι ένας κακός άνθρωπος ο οποίος θέλει να βάλει εναντίον της παιδείας, αλλά πρόκειται για μια συγκεκριμένη επιλογή, γιατί τη στιγμή που παίρνει αυτά τα μέτρα, την ίδια ακριβώς στιγμή κάνει απελευθέρωση της αγοράς των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων και δίνει τη δυνατότητα στους αποφοίτους των κολλεγίων –πράγμα που δεν τόλμησε έως τώρα κανένας Υπουργός- να έχουν επαγγελματικά δικαιώματα. Άρα, δίνει ένα πολύ μεγάλο δώρο στους κολλεγιάρχες, γεγονός που εκφράστηκε με ευχαριστήρια επιστολή. Μ’ αυτόν τον τρόπο, όπως καταλαβαίνετε, περνάμε στην κατάργηση του άρθρου 16 για την προστασία της δημόσιας παιδείας.
Όμως, στο σημείο αυτό θέλω να πω το εξής: Ενώ στον Προϋπολογισμό έχουμε περικοπές 12% στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, 14% στη δευτεροβάθμια, 17% στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και 20% στη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας, περιέργως έχουμε μία αύξηση των κονδυλίων που διατίθενται στην Ακαδημία Αθηνών -αύξηση έως 102%- και σε μερικούς άλλους φορείς.
Βέβαια, ο κύριος Υπουργός έδωσε μια επαρκή εξήγηση –την οποία εγώ δέχομαι- γιατί υπάρχει αυτή η αύξηση. Όμως, εγώ θέλω να πω και κάτι άλλο. Η Ακαδημία Αθηνών ως ύψιστο πνευματικό ίδρυμα επιτελεί το ρόλο της στις συνθήκες κρίσης; Και αν πνευματικός άνθρωπος δεν είναι αυτός που έχει πτυχία, αλλά αυτός που ασχολείται με τα κοινά για την πρόοδο της κοινωνίας και αν δεν το κάνει η Ακαδημία Αθηνών, ποιος θα το κάνει; Ξέρετε, όταν κάποτε ρώτησαν το λογοτέχνη Σκαρίμπα ποιος είναι διανοούμενος, είπε ότι όλοι οι άνθρωποι διανοούνται, ακόμα και οι εγγράμματοι. Εγώ περιμένω από τους ακαδημαϊκούς της Ακαδημίας Αθηνών σ’ αυτές τις συνθήκες να παίξουν το ρόλο τους και να μπορούν να επηρεάσουν τα πράγματα σε αντίθετη κατεύθυνση από αυτό που μας οδηγεί η μνημονιακή και λοιπή Κυβέρνηση.
Κλείνω, κύριε Πρόεδρε, σε τριάντα δευτερόλεπτα απευθυνόμενος στη ΔΗΜΑΡ, αλλά και στους άλλους συναδέλφους οι οποίοι θα σηκώσουν το χέρι τους για να ψηφίσουν «ναι» στον Προϋπολογισμό. Ξέρετε, η κίνηση του «ναι» δεν είναι μόνο σηκώνω το χέρι μου, αλλά είναι και ότι το κατεβάζω το χέρι μου. Και αυτό μου θυμίζει τη διαταγή του εκτελεστικού αποσπάσματος που πυροβολεί τους ανθρώπους που είναι απέναντι και αυτή τη στιγμή είναι μερικές εκατοντάδες χιλιάδες απέναντι.
Κλείνοντας λοιπόν και επειδή το είχα γράψει, θα ήθελα να το επαναλάβω. «Και όταν αύριο ψηφίζοντας σηκώνετε το χέρι, να σκέπτεστε ότι όταν το κατεβάζετε, δίνετε τότε το σύνθημα στα πολυβόλα να ξεράσουν φτώχεια και θάνατο σ’ αυτούς που στήσατε στον τοίχο».
www.rednotebook.gr
Τώρα έχουμε τη νυν ηγεσία του Υπουργείου και τον Προϋπολογισμό, όπου αφού περικόπτει κατά 44% το μισθό των εκπαιδευτικών με το νέο μισθολόγιο –που προστίθεται στις άλλες μειώσεις που έχει υποστεί- ο Υπουργός Παιδείας συστήνει ως λύση στο πρόβλημα, γιατί δεν μπορούν να ζήσουν οι εκπαιδευτικοί, τα συσσίτια των εκπαιδευτικών στις φοιτητικές και στις στρατιωτικές λέσχες.
Εγώ θα έλεγα να συζητήσουμε και για τη μετακίνηση με τα στρατιωτικά καμιόνια και τη διαμονή τους στα στρατόπεδα, για να μπορέσουμε να λύσουμε πιο ριζικά το πρόβλημα της ανέχειας που έχει ένας εκπαιδευτικός, ο οποίος παίρνει 600 ευρώ ως πρωτοδιοριζόμενος!
Πέρα απ’ αυτό, το χτύπημα ενάντια στον εκπαιδευτικό είναι ότι καταργείται η οργανικότητα της θέσης και το αμετάθετο, που σημαίνει ότι σύμφωνα με το μνημόνιο που ψηφίσαμε, ο Υπουργός μπορεί να μετακινεί τον εκπαιδευτικό σε οποιαδήποτε περιοχή της Ελλάδας, χωρίς έγκριση και χωρίς δική του αίτηση. Καταλαβαίνετε ότι αυτό είναι μία εξαιρετικά εκδικητική πράξη. Η μόνη εξήγηση που μπορώ να βρω είναι ότι το Υπουργείο είχε προαισθανθεί ενδεχομένως τη συντριβή των συνδικαλιστών και των τριών κομμάτων στις εκλογές που έγιναν στα Υπηρεσιακά Συμβούλια και αυτή η εκδικητική μανία εκδηλώθηκε μ’ αυτή τη διάταξη, η οποία είναι έξω από κάθε λογική. Είναι αδύνατο να μειώνεις, να εξευτελίζεις, να θίγεις την αξιοπρέπεια του εκπαιδευτικού και να έχεις την απαίτηση μετά αυτός να μορφώσει τα παιδιά σου.
Στη συνέχεια, έχουμε αυτό που εξήγγειλε πάλι ο Υπουργός Παιδείας για την περίφημη αξιολόγηση που δεν είναι ένας πολύ εύσχημος τρόπος για να βελτιωθεί το εκπαιδευτικό σύστημα. Εμείς ως ΣΥ.ΡΙΖ.Α. δεν είμαστε ενάντια στην αξιολόγηση και στη διαφάνεια, όταν χρησιμοποιείται ως εργαλείο -όπως χρησιμοποιείται σε όλα τα πολιτισμένα κράτη- προκειμένου να βρίσκουμε τις αδυναμίες και να βελτιώνεται η παροχή των υπηρεσιών. Όμως, αυτό που πρόκειται να γίνει θα οδηγήσει στην απόλυση των εκπαιδευτικών.
Θέλω να πω ότι στα πανεπιστήμια η κατάσταση –δεν θα την αναλύσω, γιατί δεν έχω χρόνο- είναι τραγική. Πέρα από την περικοπή των 97 εκατομμυρίων από τα αποθεματικά τους, αυτή τη στιγμή καλεί τα πανεπιστήμια να πάρουν το 40% των κονδυλίων του τμήματος ερευνών και να το διαθέσουν στα λειτουργικά τους έξοδα, για φως, νερό και τηλέφωνο. Το επόμενο στάδιο –και θα το δούμε- θα είναι τα δίδακτρα.
Ας δούμε τώρα γιατί γίνονται αυτά. Δεν γίνονται γιατί ο Υπουργός είναι ένας κακός άνθρωπος ο οποίος θέλει να βάλει εναντίον της παιδείας, αλλά πρόκειται για μια συγκεκριμένη επιλογή, γιατί τη στιγμή που παίρνει αυτά τα μέτρα, την ίδια ακριβώς στιγμή κάνει απελευθέρωση της αγοράς των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων και δίνει τη δυνατότητα στους αποφοίτους των κολλεγίων –πράγμα που δεν τόλμησε έως τώρα κανένας Υπουργός- να έχουν επαγγελματικά δικαιώματα. Άρα, δίνει ένα πολύ μεγάλο δώρο στους κολλεγιάρχες, γεγονός που εκφράστηκε με ευχαριστήρια επιστολή. Μ’ αυτόν τον τρόπο, όπως καταλαβαίνετε, περνάμε στην κατάργηση του άρθρου 16 για την προστασία της δημόσιας παιδείας.
Όμως, στο σημείο αυτό θέλω να πω το εξής: Ενώ στον Προϋπολογισμό έχουμε περικοπές 12% στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, 14% στη δευτεροβάθμια, 17% στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και 20% στη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας, περιέργως έχουμε μία αύξηση των κονδυλίων που διατίθενται στην Ακαδημία Αθηνών -αύξηση έως 102%- και σε μερικούς άλλους φορείς.
Βέβαια, ο κύριος Υπουργός έδωσε μια επαρκή εξήγηση –την οποία εγώ δέχομαι- γιατί υπάρχει αυτή η αύξηση. Όμως, εγώ θέλω να πω και κάτι άλλο. Η Ακαδημία Αθηνών ως ύψιστο πνευματικό ίδρυμα επιτελεί το ρόλο της στις συνθήκες κρίσης; Και αν πνευματικός άνθρωπος δεν είναι αυτός που έχει πτυχία, αλλά αυτός που ασχολείται με τα κοινά για την πρόοδο της κοινωνίας και αν δεν το κάνει η Ακαδημία Αθηνών, ποιος θα το κάνει; Ξέρετε, όταν κάποτε ρώτησαν το λογοτέχνη Σκαρίμπα ποιος είναι διανοούμενος, είπε ότι όλοι οι άνθρωποι διανοούνται, ακόμα και οι εγγράμματοι. Εγώ περιμένω από τους ακαδημαϊκούς της Ακαδημίας Αθηνών σ’ αυτές τις συνθήκες να παίξουν το ρόλο τους και να μπορούν να επηρεάσουν τα πράγματα σε αντίθετη κατεύθυνση από αυτό που μας οδηγεί η μνημονιακή και λοιπή Κυβέρνηση.
Κλείνω, κύριε Πρόεδρε, σε τριάντα δευτερόλεπτα απευθυνόμενος στη ΔΗΜΑΡ, αλλά και στους άλλους συναδέλφους οι οποίοι θα σηκώσουν το χέρι τους για να ψηφίσουν «ναι» στον Προϋπολογισμό. Ξέρετε, η κίνηση του «ναι» δεν είναι μόνο σηκώνω το χέρι μου, αλλά είναι και ότι το κατεβάζω το χέρι μου. Και αυτό μου θυμίζει τη διαταγή του εκτελεστικού αποσπάσματος που πυροβολεί τους ανθρώπους που είναι απέναντι και αυτή τη στιγμή είναι μερικές εκατοντάδες χιλιάδες απέναντι.
Κλείνοντας λοιπόν και επειδή το είχα γράψει, θα ήθελα να το επαναλάβω. «Και όταν αύριο ψηφίζοντας σηκώνετε το χέρι, να σκέπτεστε ότι όταν το κατεβάζετε, δίνετε τότε το σύνθημα στα πολυβόλα να ξεράσουν φτώχεια και θάνατο σ’ αυτούς που στήσατε στον τοίχο».
www.rednotebook.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου