Επιστολή Σαμαρά στη Λαγκάρντ με την οποία υποστηρίζεται η ιδέα για νέο
δάνειο προς την Ελλάδα με τη σύμφωνη γνώμη των κρατών - μελών της
ευρωζώνης
Σε «επιστολή προθέσεων» προς την Κριστίν Λαγκάρντ, που απέστειλε στις 17 Μαΐου
ο πρωθυπουργός (και κοινοποιήθηκε στους επικεφαλής των ευρωπαϊκών
οργάνων, Ντάισεμπλουμ, Ρεν και Ντράγκι) υποστηρίζεται η ιδέα για ένα νέο
δάνειο και υπογραμίζεται ότι «είμαστε έτοιμοι να υιοθετήσουμε μέτρα τα οποία μπορεί να καταστούν κατάλληλα για το σκοπό
αυτό αν μεταβληθούν οι περιστάσεις».
Με την επιστολή, που δημοσιεύεται σήμερα, Τετάρτη 5/6, στην «Εφημερίδα των Συντακτών», φαίνεται να θέτει το ζήτημα ενός νέου δανείου που θα σημάνει πρόσθετα μέτρα για τη χειμαζόμενη από τα Μνημόνια ελληνική κοινωνία. Για το ζήτημα τοποθετήθηκε χθες και ο πρόεδρος του Eurogroup Ζ.Κ Γιούνκερ, ο οποίος δεν απέκλεισε ένα επιπλέον ποσό δανείου από τον «μηχανισμό διάσωσης».
Την ώρα που το περίφημο «success story» αποδεικνύεται φενάκη και ενώ απομένει ένας ολόκληρος χρόνος για τη λήξη του «ελληνικού προγράμματος» (η χρηματοδότηση ολοκληρώνεται τον Ιούνιο του 2014), οι ιθύνοντες της τρόικα, με πρωτοβουλία του έλληνα πρωθυπουργού, φάινεται πως έχουν στα σκαριά ένα τρίτο δάνειο για την Ελλάδα με ακόμα σκληρότερα μέτρα. Όπως σχολιάζει ο ΣΥΡΙΖΑ - ΕΚΜ, «την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση προσπαθεί να καλλιεργήσει μια εικόνα τεχνητής ανάκαμψης, έχει πλήρη γνώση της αποτυχίας της ασκούμενης πολιτικής και της ανάγκης νέας χρηματοδότησης με ακόμα πιο δυσβάσταχτους όρους». Σύμφωνα με την αξιωματική αντιπολίτευση, «η σπουδή του πρωθυπουργού να στείλει επιστολή προς το ΔΝΤ ένα χρόνο πριν τη λήξη του προγράμματος είναι η πιο ξεκάθαρη ομολογία αποτυχίας του προγράμματος, συνοδευόμενη από την πρόθεση λήψη και νέων μέτρων».
Ολόκληρο το σχόλιο του γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ για την επιστολή Σαμαρά στην κ. Λαγκάρντ και την προαναγγελία νέας δανειακής σύμβασης:
«Το «success story» της κυβέρνησης φέρνει νέα δάνεια και μνημόνια. Όπως δείχνει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο η επιστολή της 17ης Μαΐου του πρωθυπουργού στην Κριστίν Λαγκάρντ που δημοσιεύει η «Εφημερίδα των Συντακτών», αλλά είναι αναρτημένη και στο επίσημο σάιτ του υπουργείου Οικονομικών, την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση προσπαθεί να καλλιεργήσει μια εικόνα τεχνητής ανάκαμψης, έχει πλήρη γνώση της αποτυχίας της ασκούμενης πολιτικής και της ανάγκης νέας χρηματοδότησης με ακόμα πιο δυσβάσταχτους όρους.
Αν κάτι έχει δείξει η πρόσφατη μνημονιακή ιστορία είναι ότι η εφαρμογή κάθε μνημονιακού μέτρου στρώνει το έδαφος για τα επόμενα, με τα καινούρια να έρχονται να διορθώσουν τις «αστοχίες» των προηγουμένων. Η σπουδή του πρωθυπουργού να στείλει επιστολή προς το ΔΝΤ ένα χρόνο πριν τη λήξη του προγράμματος, στην οποία από τη μία επισημαίνει τις «σταθερές δεσμεύσεις από τα μέλη της Ευρωζώνης να προσφέρουν επαρκή υποστήριξη κατά τη διάρκεια του προγράμματος και μετά», ενώ ταυτόχρονα διαβεβαιώνει ότι «είμαστε έτοιμοι να υιοθετήσουμε μέτρα τα οποία μπορεί να καταστούν κατάλληλα για το σκοπό αυτό αν μεταβληθούν οι περιστάσεις» είναι η πιο ξεκάθαρη ομολογία αποτυχίας του προγράμματος, συνοδευόμενη από την πρόθεση λήψη και νέων μέτρων.
Για πόσο καιρό νομίζουν ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση ότι θα μπορούν να κοροϊδεύουν τον ελληνικό λαό; Με ποιο επικοινωνιακό περιτύλιγμα και ποιους εκβιασμούς θα συνοδεύσουν τις νέες διαπραγματεύσεις με την τρόικα για ένα ακόμα μνημόνιο που θα είναι και αυτό το «τελευταίο»;
Πάντως, γίνονται παραπάνω από κατανοητοί οι λόγοι για τους οποίους ο πρωθυπουργός αρνείται να προσέλθει σε δημόσιο διάλογο με τον πρόεδρο της Κ.Ο του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ. Τι ακριβώς μπορεί να υπερασπιστεί την παράταση επ΄ αόριστον της καταστροφικής πολιτικής του μνημονίου»;
**********************************************************************
Η επιστολή προθέσεων όπως δημοσιεύεται στο επίσημο σάιτ του υπουργείου Οικονομικών:
·
Σχετικά με τη δημοσιονομική πολιτική, υπερβήκαμε τους στόχους για το δημοσιονομικό έλλειμμα σε ταμειακή βάση για το 2012 και το πρώτο τρίμηνο του 2013. Πραγματικά, για το 2012 σε όρους ESA-1995, υπερβήκαμε το στόχο για το δημοσιονομικό έλλειμμα του προγράμματος κατά 0.2 τοις εκατό του ΑΕΠ παρά τη βαθιά ύφεση. Ως προαπαιτούμενο για αυτή την ανασκόπηση, έχουμε κάνει μια σειρά από βήματα για να διασφαλίσουμε πως συνεχίζουμε να πετυχαίνουμε τους δημοσιονομικούς στόχους για το 2013 και 2014. Ενώ υπήρξαν καθυστερήσεις στο να τεθεί σε εφαρμογή το πρόγραμμα για την εκκαθάριση των εγχώριων ληξιπρόθεσμων οφειλών, και δε πετύχαμε τον ενδεικτικό στόχο για το τέλος Μάρτη 2013, έχουμε πάρει διάφορα μέτρα για να υποστηρίξουμε την επιτάχυνση της εκκαθάρισης τους, και παραμένουμε προσηλωμένοι στην επίτευξη του χρονοδιαγράμματος του προγράμματος για την εξάλειψη του συνόλου των ληξιπρόθεσμων οφειλών έως το τέλος 2013.
·
Αναφορικά με τις προσπάθειες μεταρρύθμισης των δημοσιονομικών θεσμών μας, ενώ δε πετύχαμε διάφορους σημαντικούς στόχους απόδοσης (διαρθρωτικά ορόσημα) για το τέλος 2012, έχουμε εντατικοποιήσει τις μεταρρυθμίσεις ώστε να φέρουμε τις μεταρρυθμίσεις της διοίκησης εσόδων και της διαχείρισης των δημόσιων οικονομικών σε καλό δρόμο. Ως προαπαιτούμενο για αυτή την αναθεώρηση, έχουμε υιοθετήσει νομοθεσία για να κινηθούμε προς μια ημι-αυτόνομη διοίκηση εσόδων, για σημαντικές μεταρρυθμίσεις σε διαδικασίες φορολογικής διοίκησης, για την αναμόρφωση των ρυθμίσεων φορολογικών οφειλών και εισφορών κοινωνικής ασφάλισης σε δόσεις ώστε να ευθυγραμμιστούν με τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές καθώς και για την επίτευξη σημαντικών κριτηρίων απόδοσης για τη διαχείριση των δημόσιων οικονομικών και τη διοίκηση εσόδων ως το τέλος Μάρτη και τέλος Μάη αντίστοιχα.
·
Έχουμε προχωρήσει με τις προσπάθειές μας να αποκαταστήσουμε ένα βιώσιμο και καλά κεφαλαιοποιημένο τραπεζικό σύστημα το οποίο θα υποστηρίξει την οικονομική ανόρθωση και θα διατηρήσει τη προστασία των καταθετών. Συγκεκριμένα, η ανακεφαλαιοποίηση κάθε μιας από τις τέσσερις σημαντικές τράπεζες έχει εγκριθεί από τους μετόχους της και είναι στη διαδικασία εφαρμογής (και είμαστε προσηλωμένοι να εφαρμόσουμε μια συνολική στρατηγική για το τραπεζικό τομέα με στόχο τη γρήγορη επιστροφή των τεσσάρων σημαντικών τραπεζών στον ιδιωτικό τομέα), η εκκαθάριση των υποκεφαλαιοποιημένων μη-βασικών τραπεζών προχωρά με γρήγορους ρυθμούς, ενδυναμώνουμε το πλαίσιο διακυβέρνησης των τραπεζών (συμπεριλαμβανομένου του διορισμού επιτροπής εποπτείας στις τέσσερις βασικές τράπεζες και επιπρόσθετων ανεξάρτητων μελών στη διοίκηση του ΤΧΣ), και σύντομα θα οριστικοποιήσουμε ένα νέο πλαίσιο για την αναδιάρθρωση του χρέους των υπερχρεωμένων νοικοκυριών, παραμένοντας εντός των ορίων της.
·
Σχετικά με τις διαθρωτικές αλλαγές για τη βελτίωση της ελληνικής ανταγωνιστικότητας, έχουμε κάνει περαιτέρω πρόοδο με την απελευθέρωση της οικονομίας και τη προώθηση των αποκρατικοποιήσεων. Οι μεταρρυθμίσεις μας τους πρόσφατους μήνες σε αυτή τη περιοχή έχουν επικεντρωθεί στη περαιτέρω απελευθέρωση των «κλειστών» επαγγελμάτων και τη προετοιμασία των περιουσιακών στοιχείων προς πώληση στα πλαίσια του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.
·
Ενώ οι παραπάνω μεταρρυθμίσεις θα βοηθήσουν την ανάπτυξη και την απασχόληση, υπάρχει η ανάγκη να βοηθηθούν οι περισσότερο ευάλωτες ομάδες της κοινωνίας ώστε να μετριαστούν οι επιπτώσεις της κρίσης. Γι αυτό το σκοπό, εντατικοποιούμε τις προσπάθειες μόχλευσης των ευρωπαϊκών διαρθρωτικών ταμείων για να διευκολυνθεί η δημιουργία θέσεων εργασίας, ειδικά για τους νέους. Επιπρόσθετα, σχεδιάζουμε να επεκτείνουμε τα προγράμματα υποστήριξης για τους ανέργους, εντός των συνολικών δημοσιονομικών δυνατοτήτων.
Πηγή: «Εφημερίδα των Συντακτών»
via left.gr
αυτό αν μεταβληθούν οι περιστάσεις».
Με την επιστολή, που δημοσιεύεται σήμερα, Τετάρτη 5/6, στην «Εφημερίδα των Συντακτών», φαίνεται να θέτει το ζήτημα ενός νέου δανείου που θα σημάνει πρόσθετα μέτρα για τη χειμαζόμενη από τα Μνημόνια ελληνική κοινωνία. Για το ζήτημα τοποθετήθηκε χθες και ο πρόεδρος του Eurogroup Ζ.Κ Γιούνκερ, ο οποίος δεν απέκλεισε ένα επιπλέον ποσό δανείου από τον «μηχανισμό διάσωσης».
Την ώρα που το περίφημο «success story» αποδεικνύεται φενάκη και ενώ απομένει ένας ολόκληρος χρόνος για τη λήξη του «ελληνικού προγράμματος» (η χρηματοδότηση ολοκληρώνεται τον Ιούνιο του 2014), οι ιθύνοντες της τρόικα, με πρωτοβουλία του έλληνα πρωθυπουργού, φάινεται πως έχουν στα σκαριά ένα τρίτο δάνειο για την Ελλάδα με ακόμα σκληρότερα μέτρα. Όπως σχολιάζει ο ΣΥΡΙΖΑ - ΕΚΜ, «την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση προσπαθεί να καλλιεργήσει μια εικόνα τεχνητής ανάκαμψης, έχει πλήρη γνώση της αποτυχίας της ασκούμενης πολιτικής και της ανάγκης νέας χρηματοδότησης με ακόμα πιο δυσβάσταχτους όρους». Σύμφωνα με την αξιωματική αντιπολίτευση, «η σπουδή του πρωθυπουργού να στείλει επιστολή προς το ΔΝΤ ένα χρόνο πριν τη λήξη του προγράμματος είναι η πιο ξεκάθαρη ομολογία αποτυχίας του προγράμματος, συνοδευόμενη από την πρόθεση λήψη και νέων μέτρων».
Ολόκληρο το σχόλιο του γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ για την επιστολή Σαμαρά στην κ. Λαγκάρντ και την προαναγγελία νέας δανειακής σύμβασης:
«Το «success story» της κυβέρνησης φέρνει νέα δάνεια και μνημόνια. Όπως δείχνει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο η επιστολή της 17ης Μαΐου του πρωθυπουργού στην Κριστίν Λαγκάρντ που δημοσιεύει η «Εφημερίδα των Συντακτών», αλλά είναι αναρτημένη και στο επίσημο σάιτ του υπουργείου Οικονομικών, την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση προσπαθεί να καλλιεργήσει μια εικόνα τεχνητής ανάκαμψης, έχει πλήρη γνώση της αποτυχίας της ασκούμενης πολιτικής και της ανάγκης νέας χρηματοδότησης με ακόμα πιο δυσβάσταχτους όρους.
Αν κάτι έχει δείξει η πρόσφατη μνημονιακή ιστορία είναι ότι η εφαρμογή κάθε μνημονιακού μέτρου στρώνει το έδαφος για τα επόμενα, με τα καινούρια να έρχονται να διορθώσουν τις «αστοχίες» των προηγουμένων. Η σπουδή του πρωθυπουργού να στείλει επιστολή προς το ΔΝΤ ένα χρόνο πριν τη λήξη του προγράμματος, στην οποία από τη μία επισημαίνει τις «σταθερές δεσμεύσεις από τα μέλη της Ευρωζώνης να προσφέρουν επαρκή υποστήριξη κατά τη διάρκεια του προγράμματος και μετά», ενώ ταυτόχρονα διαβεβαιώνει ότι «είμαστε έτοιμοι να υιοθετήσουμε μέτρα τα οποία μπορεί να καταστούν κατάλληλα για το σκοπό αυτό αν μεταβληθούν οι περιστάσεις» είναι η πιο ξεκάθαρη ομολογία αποτυχίας του προγράμματος, συνοδευόμενη από την πρόθεση λήψη και νέων μέτρων.
Για πόσο καιρό νομίζουν ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση ότι θα μπορούν να κοροϊδεύουν τον ελληνικό λαό; Με ποιο επικοινωνιακό περιτύλιγμα και ποιους εκβιασμούς θα συνοδεύσουν τις νέες διαπραγματεύσεις με την τρόικα για ένα ακόμα μνημόνιο που θα είναι και αυτό το «τελευταίο»;
Πάντως, γίνονται παραπάνω από κατανοητοί οι λόγοι για τους οποίους ο πρωθυπουργός αρνείται να προσέλθει σε δημόσιο διάλογο με τον πρόεδρο της Κ.Ο του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ. Τι ακριβώς μπορεί να υπερασπιστεί την παράταση επ΄ αόριστον της καταστροφικής πολιτικής του μνημονίου»;
**********************************************************************
Η επιστολή προθέσεων όπως δημοσιεύεται στο επίσημο σάιτ του υπουργείου Οικονομικών:
επιστολη προθεσεων
Αθήνα, Μάιος 17, 2013
κα ChristineLagarde
Διευθύνοντα Σύμβουλο
του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου
Ουάσινγκτον
Αγαπητή κα Lagarde:
Στην
επισυναπτόμενη επικαιροποίηση του Μνημονίου Οικονομικών και
Χρηματοπιστωτικών Πολιτικών (ΜΟΧΠ) από τον Μάρτιο 9 και Δεκέμβριο 21,
2012, περιγράφουμε τη πρόοδο και τα βήματα πολιτικής για την επίτευξη
των στόχων του οικονομικού προγράμματος της Ελληνικής κυβέρνησης το
οποίο υποστηρίζεται από μια Συμφωνία Διευρυμένου Πιστωτικού Μηχανισμού
(ΔΠΜ).
Το
οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα έχει βελτιωθεί από την ανασκόπηση του
Ιανουαρίου, αν και παραμένουν σημαντικές προκλήσεις. Η κυβέρνηση
πιστεύει πως η σταθερή εφαρμογή του προγράμματος θα ισχυροποιήσει
περαιτέρω την εμπιστοσύνη της αγοράς, και θα βοηθήσει στην εξασφάλιση
της έγκαιρης επιστροφής στην ανάπτυξη και την απασχόληση.
Το
πρόγραμμα είναι και πάλι σε καλό δρόμο, όπως αποδεικνύεται από το
γεγονός πως πετύχαμε όλα τα ποσοτικά κριτήρια απόδοσης για το τέλος
Μαρτίου 2013, αν και δεν επιτεύχθηκε ένας ενδεικτικός στόχος (για τις
εγχώριες ληξιπρόθεσμες οφειλές (Πίνακας 1α). Παρόλα αυτά, κάποια
διαρθρωτικά ορόσημα δεν ολοκληρώθηκαν (Πίνακας 2). Έχουμε
εντατικοποιήσει την εφαρμογή του προγράμματος, υιοθετώντας βασικές
μεταρρυθμίσεις, συμπεριλαμβανομένων ως προαπαιτούμενων για την
ανασκόπηση αυτή (Πίνακας 3):
Σχετικά με τη δημοσιονομική πολιτική, υπερβήκαμε τους στόχους για το δημοσιονομικό έλλειμμα σε ταμειακή βάση για το 2012 και το πρώτο τρίμηνο του 2013. Πραγματικά, για το 2012 σε όρους ESA-1995, υπερβήκαμε το στόχο για το δημοσιονομικό έλλειμμα του προγράμματος κατά 0.2 τοις εκατό του ΑΕΠ παρά τη βαθιά ύφεση. Ως προαπαιτούμενο για αυτή την ανασκόπηση, έχουμε κάνει μια σειρά από βήματα για να διασφαλίσουμε πως συνεχίζουμε να πετυχαίνουμε τους δημοσιονομικούς στόχους για το 2013 και 2014. Ενώ υπήρξαν καθυστερήσεις στο να τεθεί σε εφαρμογή το πρόγραμμα για την εκκαθάριση των εγχώριων ληξιπρόθεσμων οφειλών, και δε πετύχαμε τον ενδεικτικό στόχο για το τέλος Μάρτη 2013, έχουμε πάρει διάφορα μέτρα για να υποστηρίξουμε την επιτάχυνση της εκκαθάρισης τους, και παραμένουμε προσηλωμένοι στην επίτευξη του χρονοδιαγράμματος του προγράμματος για την εξάλειψη του συνόλου των ληξιπρόθεσμων οφειλών έως το τέλος 2013.
Αναφορικά με τις προσπάθειες μεταρρύθμισης των δημοσιονομικών θεσμών μας, ενώ δε πετύχαμε διάφορους σημαντικούς στόχους απόδοσης (διαρθρωτικά ορόσημα) για το τέλος 2012, έχουμε εντατικοποιήσει τις μεταρρυθμίσεις ώστε να φέρουμε τις μεταρρυθμίσεις της διοίκησης εσόδων και της διαχείρισης των δημόσιων οικονομικών σε καλό δρόμο. Ως προαπαιτούμενο για αυτή την αναθεώρηση, έχουμε υιοθετήσει νομοθεσία για να κινηθούμε προς μια ημι-αυτόνομη διοίκηση εσόδων, για σημαντικές μεταρρυθμίσεις σε διαδικασίες φορολογικής διοίκησης, για την αναμόρφωση των ρυθμίσεων φορολογικών οφειλών και εισφορών κοινωνικής ασφάλισης σε δόσεις ώστε να ευθυγραμμιστούν με τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές καθώς και για την επίτευξη σημαντικών κριτηρίων απόδοσης για τη διαχείριση των δημόσιων οικονομικών και τη διοίκηση εσόδων ως το τέλος Μάρτη και τέλος Μάη αντίστοιχα.
Έχουμε προχωρήσει με τις προσπάθειές μας να αποκαταστήσουμε ένα βιώσιμο και καλά κεφαλαιοποιημένο τραπεζικό σύστημα το οποίο θα υποστηρίξει την οικονομική ανόρθωση και θα διατηρήσει τη προστασία των καταθετών. Συγκεκριμένα, η ανακεφαλαιοποίηση κάθε μιας από τις τέσσερις σημαντικές τράπεζες έχει εγκριθεί από τους μετόχους της και είναι στη διαδικασία εφαρμογής (και είμαστε προσηλωμένοι να εφαρμόσουμε μια συνολική στρατηγική για το τραπεζικό τομέα με στόχο τη γρήγορη επιστροφή των τεσσάρων σημαντικών τραπεζών στον ιδιωτικό τομέα), η εκκαθάριση των υποκεφαλαιοποιημένων μη-βασικών τραπεζών προχωρά με γρήγορους ρυθμούς, ενδυναμώνουμε το πλαίσιο διακυβέρνησης των τραπεζών (συμπεριλαμβανομένου του διορισμού επιτροπής εποπτείας στις τέσσερις βασικές τράπεζες και επιπρόσθετων ανεξάρτητων μελών στη διοίκηση του ΤΧΣ), και σύντομα θα οριστικοποιήσουμε ένα νέο πλαίσιο για την αναδιάρθρωση του χρέους των υπερχρεωμένων νοικοκυριών, παραμένοντας εντός των ορίων της.
Σχετικά με τις διαθρωτικές αλλαγές για τη βελτίωση της ελληνικής ανταγωνιστικότητας, έχουμε κάνει περαιτέρω πρόοδο με την απελευθέρωση της οικονομίας και τη προώθηση των αποκρατικοποιήσεων. Οι μεταρρυθμίσεις μας τους πρόσφατους μήνες σε αυτή τη περιοχή έχουν επικεντρωθεί στη περαιτέρω απελευθέρωση των «κλειστών» επαγγελμάτων και τη προετοιμασία των περιουσιακών στοιχείων προς πώληση στα πλαίσια του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.
Ενώ οι παραπάνω μεταρρυθμίσεις θα βοηθήσουν την ανάπτυξη και την απασχόληση, υπάρχει η ανάγκη να βοηθηθούν οι περισσότερο ευάλωτες ομάδες της κοινωνίας ώστε να μετριαστούν οι επιπτώσεις της κρίσης. Γι αυτό το σκοπό, εντατικοποιούμε τις προσπάθειες μόχλευσης των ευρωπαϊκών διαρθρωτικών ταμείων για να διευκολυνθεί η δημιουργία θέσεων εργασίας, ειδικά για τους νέους. Επιπρόσθετα, σχεδιάζουμε να επεκτείνουμε τα προγράμματα υποστήριξης για τους ανέργους, εντός των συνολικών δημοσιονομικών δυνατοτήτων.
Το
πρόγραμμα είναι πλήρως χρηματοδοτούμενο έως τον Ιούνιο 2014. Υπάρχουν
επίσης σταθερές δεσμεύσεις από τα μέλη της Ευρωζώνης να προσφέρουν
επαρκή υποστήριξη κατά τη διάρκεια του προγράμματος και μετά, δεδομένου
πως εμείς θα τηρήσουμε τις απαιτήσεις και τους στόχους του προγράμματος.
Σχετικά, είμαστε σε καλό δρόμο να εισπράξουμε το πρώτο μέρος της
ελάφρυνσης χρέους υπό προϋποθέσεις από του Ευρωπαίους εταίρους μας, όπως
αυτή περιγράφεται από τη δήλωση της Ευρωομάδας στις 7 Νοεμβρίου και 13
Δεκεμβρίου 2012, και στην έκθεση των εργαζομένων για τη πρώτη και τη
δεύτερη ανασκόπηση του προγράμματος που υποστηρίζεται από το EFF.
Σε αυτή τη βάση, ζητάμε την ολοκλήρωση της τρίτης ανασκόπησης του προγράμματος που υποστηρίζεται από το EFFκαι
τη τρίτη αγορά υπό αυτή τη συμφωνία για το ποσό των ΕΤΔ 1,506.8
εκατομμυρίων. Προτείνουμε τη δημιουργία ποσοτικών κριτηρίων απόδοσης για
τέλος Σεπτεμβρίου και τέλος Δεκεμβρίου 2013, και τριμηνιαίων
ενδεικτικών στόχων για υποχρεωτικές απολύσεις και εξαμηνιαίων στόχων για
την ένταξη σε διαθεσιμότητα (Πίνακας 1). Σύμφωνα με τις λεπτομέρειες
που δίνονται παραπάνω, προτείνουμε να προστεθούν δύο διαρθρωτικά ορόσημα
(για την διοίκηση εσόδων και το χρηματοπιστωτικό τομέα), την επαναφορά
δύο διαρθρωτικών ορόσημων και τη τροποποίηση δύο άλλων (Πίνακας 4).
Μπροστά στην καθυστέρηση της ολοκλήρωσης της τρίτης ανασκόπησης, ζητάμε
τον επαναπρογραμματισμό της τέταρτης και πέμπτης ανασκόπησης και των
σχετικών αγορών όπως υποδεικνύονται στον Πίνακα 5.
Πιστεύουμε
πως οι πολιτικές που καθορίζονται στο επισυναπτόμενο ΜΟΧΠ είναι
επαρκείς για την επίτευξη των στόχων του προγράμματος και είμαστε
έτοιμοι να υιοθετήσουμε μέτρα τα οποία μπορεί να καταστούν κατάλληλα για
το σκοπό αυτό αν μεταβληθούν οι περιστάσεις. Θα προβούμε σε
διαβουλεύσεις με το Ταμείο, για την υιοθέτηση οποιονδήποτε τέτοιων
δράσεων και πριν την αναθεώρηση των πολιτικών που περιλαμβάνονται στο
παρόν ΜΟΧΠ, σύμφωνα με την πολιτική του Ταμείου για τέτοιου είδους
διαβουλεύσεις.
Η επιστολή κοινοποιείται στους κυρίους Dijsselbloem, Rehnκαι Draghi.
______________________________
Αντώνης Σαμαράς
Πρωθυπουργός
______________________________ ______________________________
Γιάννης Στουρνάρας Γεώργιος Προβόπουλος
Υπουργός Οικονομικών Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος
via left.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου