Στεφανάκου Π
Με μια διαδικασία έωλη επιχειρεί το υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει στην επιβολή ενός συστήματος «αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών που δεν θα υπηρετεί την εκπαίδευση, αλλά το «χρέος». Οι εκπαιδευτικοί καλούνται από το υπουργείο Παιδείας να απαντήσουν διαδικτυακώς και ανωνύμως σε ένα ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση που, παρά τη φαινομενική του αθωότητα και ουδετερότητα, δεν καταφέρνει να κρύψει τους πραγματικούς στόχους που θα υπηρετεί το σύστημα. Και οι στόχοι αυτοί είναι: Να χρησιμοποιηθεί η αξιολόγηση ως όχημα για τη μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών στην καλύτερη περίπτωση ή για απολύσεις στη χειρότερη. Και, δεύτερον, να ξεκινήσει η κατηγοριοποίηση των σχολείων, που είναι το όχημα για την επιβολή μιας νέας τάξης πραγμάτων στην εκπαίδευση.
Είναι προφανές ότι το υπουργείο Παιδείας μέσα από ανώνυμα ερωτηματολόγια επιχειρεί να εκμαιεύσει ή να κατασκευάσει συμφωνίες για τη σύνδεση της αξιολόγησης με την προαγωγή και τη μισθολογική εξέλιξη των καθηγητών και δεύτερον να εμφανίσει ως αποτέλεσμα διαλόγου αυτό που ήδη έχει θεσμοθετηθεί από την Άν. Διαμαντοπούλου και σχετίζεται με την περίφημη αξιολόγηση της
σχολικής μονάδας. Ειδικά το τελευταίο, όπως δείχνει η εμπειρία από άλλες χώρες, είναι η αρχή για την κατηγοριοποίηση των σχολείων σε «καλά» και «κακά», όπου τα «καλά» χρηματοδοτούνται, ενώ τα «κακά» ή προσαρμόζονται ή κλείνουν. Και η «προσαρμογή» είναι τόσο επώδυνη όσο και το λουκέτο. Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, η «προσαρμογή» έφερε τα κουπόνια στην παιδεία και τους ιδιώτες πάσης φύσεως εντός των σχολικών αιθουσών, ενώ είχε τραγικές εκπαιδευτικές επιπτώσεις.
Το ερωτηματολόγιο του υπουργείου Παιδείας αποτελείται από 6 κλειστού τύπου ερωτήσεις, όπου οι εκπαιδευτικοί καλούνται να απαντήσουν με ναι ή όχι και τις διαβαθμίσεις τους, αν συμφωνούν με την αξιολόγησή τους και την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, αν θεωρούν αναγκαίο το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία (όταν μιλούν για κοινωνία εννοούν την αγορά) και να τοποθετηθούν (πάντα μονολεκτικά) σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα της αξιολόγησης. Και αν τουλάχιστον εδώ υπάρχει μια αναφορά στην τιμωρητική διάσταση της όλης διαδικασίας (μισθολογική εξέλιξη και προαγωγή, οι απολύσεις δεν αναφέρονται), «μαύρο» καλύπτει τα πιθανά αποτελέσματα της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Δηλαδή, τι θα συμβεί σε ένα σχολείο που θα κριθεί με βάση τα αποτελέσματα και τις επιδόσεις των μαθητών του, ότι έχει πρόβλημα; Θα ενισχυθεί και με ποιο τρόπο ή θα έχει επιπτώσεις στη χρηματοδότηση, όπως θα συμβεί με τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα κριθούν ανεπαρκείς. Και αν δεν τα καταφέρει ούτε σε δεύτερη αξιολόγηση, τι θα απογίνει; Θα κλείσει, όπως έχει συμβεί σε τόσες και τόσες φτωχογειτονιές μεγαλουπόλεων των ΗΠΑ και της Αγγλίας; Ακόμα ένα ερώτημα: Στα δημοτικά, πώς ακριβώς θα γίνει η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας; Μήπως σκέφτονται να βάλουν κι εκεί εξετάσεις; Και οι εξετάσεις θα είναι τοπικές ή να περιμένουμε να ακούσουμε για περιφερειακές όχι μόνο στο δημοτικό, αλλά και στο γυμνάσιο;
Τέλος, μέσω του ερωτηματολογίου προωθείται η προειλημμένη απόφαση για σύσταση «ανεξάρτητης αρχής» που θα κρίνει εκπαιδευτικούς και σχολεία. Θυμίζουμε ότι αντίστοιχη αρχή στην ανώτατη εκπαίδευση, είναι αυτή που θα προωθήσει κατά παραγγελία την αναδιάρθρωση και τις συγχωνεύσεις ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Η προθεσμία συμπλήρωσης του ερωτηματολογίου λήγει την ερχόμενη Τρίτη.
www.avgi.gr
Με μια διαδικασία έωλη επιχειρεί το υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει στην επιβολή ενός συστήματος «αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών που δεν θα υπηρετεί την εκπαίδευση, αλλά το «χρέος». Οι εκπαιδευτικοί καλούνται από το υπουργείο Παιδείας να απαντήσουν διαδικτυακώς και ανωνύμως σε ένα ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση που, παρά τη φαινομενική του αθωότητα και ουδετερότητα, δεν καταφέρνει να κρύψει τους πραγματικούς στόχους που θα υπηρετεί το σύστημα. Και οι στόχοι αυτοί είναι: Να χρησιμοποιηθεί η αξιολόγηση ως όχημα για τη μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών στην καλύτερη περίπτωση ή για απολύσεις στη χειρότερη. Και, δεύτερον, να ξεκινήσει η κατηγοριοποίηση των σχολείων, που είναι το όχημα για την επιβολή μιας νέας τάξης πραγμάτων στην εκπαίδευση.
Είναι προφανές ότι το υπουργείο Παιδείας μέσα από ανώνυμα ερωτηματολόγια επιχειρεί να εκμαιεύσει ή να κατασκευάσει συμφωνίες για τη σύνδεση της αξιολόγησης με την προαγωγή και τη μισθολογική εξέλιξη των καθηγητών και δεύτερον να εμφανίσει ως αποτέλεσμα διαλόγου αυτό που ήδη έχει θεσμοθετηθεί από την Άν. Διαμαντοπούλου και σχετίζεται με την περίφημη αξιολόγηση της
σχολικής μονάδας. Ειδικά το τελευταίο, όπως δείχνει η εμπειρία από άλλες χώρες, είναι η αρχή για την κατηγοριοποίηση των σχολείων σε «καλά» και «κακά», όπου τα «καλά» χρηματοδοτούνται, ενώ τα «κακά» ή προσαρμόζονται ή κλείνουν. Και η «προσαρμογή» είναι τόσο επώδυνη όσο και το λουκέτο. Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, η «προσαρμογή» έφερε τα κουπόνια στην παιδεία και τους ιδιώτες πάσης φύσεως εντός των σχολικών αιθουσών, ενώ είχε τραγικές εκπαιδευτικές επιπτώσεις.
Το ερωτηματολόγιο του υπουργείου Παιδείας αποτελείται από 6 κλειστού τύπου ερωτήσεις, όπου οι εκπαιδευτικοί καλούνται να απαντήσουν με ναι ή όχι και τις διαβαθμίσεις τους, αν συμφωνούν με την αξιολόγησή τους και την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, αν θεωρούν αναγκαίο το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία (όταν μιλούν για κοινωνία εννοούν την αγορά) και να τοποθετηθούν (πάντα μονολεκτικά) σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα της αξιολόγησης. Και αν τουλάχιστον εδώ υπάρχει μια αναφορά στην τιμωρητική διάσταση της όλης διαδικασίας (μισθολογική εξέλιξη και προαγωγή, οι απολύσεις δεν αναφέρονται), «μαύρο» καλύπτει τα πιθανά αποτελέσματα της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Δηλαδή, τι θα συμβεί σε ένα σχολείο που θα κριθεί με βάση τα αποτελέσματα και τις επιδόσεις των μαθητών του, ότι έχει πρόβλημα; Θα ενισχυθεί και με ποιο τρόπο ή θα έχει επιπτώσεις στη χρηματοδότηση, όπως θα συμβεί με τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα κριθούν ανεπαρκείς. Και αν δεν τα καταφέρει ούτε σε δεύτερη αξιολόγηση, τι θα απογίνει; Θα κλείσει, όπως έχει συμβεί σε τόσες και τόσες φτωχογειτονιές μεγαλουπόλεων των ΗΠΑ και της Αγγλίας; Ακόμα ένα ερώτημα: Στα δημοτικά, πώς ακριβώς θα γίνει η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας; Μήπως σκέφτονται να βάλουν κι εκεί εξετάσεις; Και οι εξετάσεις θα είναι τοπικές ή να περιμένουμε να ακούσουμε για περιφερειακές όχι μόνο στο δημοτικό, αλλά και στο γυμνάσιο;
Τέλος, μέσω του ερωτηματολογίου προωθείται η προειλημμένη απόφαση για σύσταση «ανεξάρτητης αρχής» που θα κρίνει εκπαιδευτικούς και σχολεία. Θυμίζουμε ότι αντίστοιχη αρχή στην ανώτατη εκπαίδευση, είναι αυτή που θα προωθήσει κατά παραγγελία την αναδιάρθρωση και τις συγχωνεύσεις ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Η προθεσμία συμπλήρωσης του ερωτηματολογίου λήγει την ερχόμενη Τρίτη.
www.avgi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου