Αίσθηση προκαλούν τα στοιχεία που δημοσίευσε για το 2013 ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking. Σύμφωνα με αυτά, η τρέχουσα χρονιά είναι η δεύτερη καλύτερη για τους Έλληνες εφοπλιστές μετά από το 2008, όταν και ξέσπασε η παγκόσμια οικονομική κρίση.
Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού ομίλου, οι Έλληνες εφοπλιστές έσπασαν όλα τα ρεκόρ, καθώς στο πρώτο οκτάμηνο του τρέχοντος έτους κατάφεραν να αποκτήσουν συνολικά 209 πλοία διαφόρων τύπων σε ένα σύνολο 867 πλοίων που άλλαξαν χέρια παγκοσμίως. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι η κρίση δεν τους επηρεάζει όλους κατά τον ίδιο τρόπο. Για την ακρίβεια
δικαιώνει όσους ισχυρίζονται ότι «Η κρίση είναι ευκαιρία για κατακόρυφη αύξηση κερδών για τους έχοντες και κατέχοντες».
Οι Έλληνες εφοπλιστές προφανώς ανήκουν στην παραπάνω κατηγορία, καθώς με βάση τα κεφάλαια που διατέθηκαν για την αγορά πλοίων, το οκτάμηνο αυτό είναι από τα «φθηνότερα» της τελευταίας εξαετίας και τρανή απόδειξη του πόσο έχουν πέσει οι αξίες των πλοίων. Το διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου του 2008 επενδύθηκαν περί τα 26,9 δισ. δολ. για την απόκτηση 891 πλοίων, παγκοσμίως, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 42,93 εκατ. dwt. Αντίστοιχα, το πρώτο οκτάμηνο του 2013 επενδύθηκαν μόλις 10 δισ. δολ. για την απόκτηση 867 πλοίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 46,84 εκατ. dwt.
Η παγκόσμια και εντυπωσιακή αυτή πρωτιά των Ελλήνων εφοπλιστών αποδεικνύει ότι η παγκόσμια οικονομική κρίση είναι όντως ευκαιρία για όλους όσους θέλουν να γίνουν ακόμα πλουσιότεροι και ταυτόχρονα οι φτωχοί να γίνουν ακόμα φτωχότεροι.
Πάντως, ύστερα από αυτά τα πολύ καλά νέα για τους εφοπλιστές, μια καλή κίνηση που θα είχε και ιδιαίτερα συμβολικό χαρακτήρα, θα ήταν να συνεισφέρουν κι αυτοί όσο μπορούν περισσότερο στη χώρα τους. Ο ελληνικός λαός άλλωστε εδώ και τέσσερα χρόνια βιώνει μια απόλυτη καταστροφή και η συνεισφορά των εφοπλιστών στα κρατικά ταμεία κρίνεται ως απαραίτητη, προκειμένου να ξεχαστούν κάποιες δηλώσεις του τύπου «Πιάστε με αν μπορείτε».
http://www.periodista.gr
Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού ομίλου, οι Έλληνες εφοπλιστές έσπασαν όλα τα ρεκόρ, καθώς στο πρώτο οκτάμηνο του τρέχοντος έτους κατάφεραν να αποκτήσουν συνολικά 209 πλοία διαφόρων τύπων σε ένα σύνολο 867 πλοίων που άλλαξαν χέρια παγκοσμίως. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι η κρίση δεν τους επηρεάζει όλους κατά τον ίδιο τρόπο. Για την ακρίβεια
δικαιώνει όσους ισχυρίζονται ότι «Η κρίση είναι ευκαιρία για κατακόρυφη αύξηση κερδών για τους έχοντες και κατέχοντες».
Οι Έλληνες εφοπλιστές προφανώς ανήκουν στην παραπάνω κατηγορία, καθώς με βάση τα κεφάλαια που διατέθηκαν για την αγορά πλοίων, το οκτάμηνο αυτό είναι από τα «φθηνότερα» της τελευταίας εξαετίας και τρανή απόδειξη του πόσο έχουν πέσει οι αξίες των πλοίων. Το διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου του 2008 επενδύθηκαν περί τα 26,9 δισ. δολ. για την απόκτηση 891 πλοίων, παγκοσμίως, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 42,93 εκατ. dwt. Αντίστοιχα, το πρώτο οκτάμηνο του 2013 επενδύθηκαν μόλις 10 δισ. δολ. για την απόκτηση 867 πλοίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 46,84 εκατ. dwt.
Η παγκόσμια και εντυπωσιακή αυτή πρωτιά των Ελλήνων εφοπλιστών αποδεικνύει ότι η παγκόσμια οικονομική κρίση είναι όντως ευκαιρία για όλους όσους θέλουν να γίνουν ακόμα πλουσιότεροι και ταυτόχρονα οι φτωχοί να γίνουν ακόμα φτωχότεροι.
Πάντως, ύστερα από αυτά τα πολύ καλά νέα για τους εφοπλιστές, μια καλή κίνηση που θα είχε και ιδιαίτερα συμβολικό χαρακτήρα, θα ήταν να συνεισφέρουν κι αυτοί όσο μπορούν περισσότερο στη χώρα τους. Ο ελληνικός λαός άλλωστε εδώ και τέσσερα χρόνια βιώνει μια απόλυτη καταστροφή και η συνεισφορά των εφοπλιστών στα κρατικά ταμεία κρίνεται ως απαραίτητη, προκειμένου να ξεχαστούν κάποιες δηλώσεις του τύπου «Πιάστε με αν μπορείτε».
http://www.periodista.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου