Σάββατο 4 Αυγούστου 2012

Ψηλά στη λίστα το ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Rosco

Νίκος Μορφονιός

Το ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως άλλωστε είχε αναγγελθεί στις κυβερνητικές προγραμματικές δηλώσεις, τέθηκε ψηλά στη λίστα των ιδιωτικοποιήσεων από τον υπουργό Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη. Παρ' ότι εκκρεμεί η έγκριση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ε.Ε. για τον φάκελο των κρατικών ενισχύσεων στον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (η διαγραφή χρεών ύψους 714 εκατ. ευρώ του ΟΣΕ, τα οποία συσσωρεύτηκαν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεταξύ 2007-2010, και η μεταβίβαση 5 ακινήτων, που χρησιμοποιεί ήδη η εταιρεία), εν τούτοις ο υπουργός Ανάπτυξης εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι τους επόμενους 2 ή 3 μήνες θα υπάρξει συμφωνία και θα δρομολογηθεί η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης. Η ίδια τύχη αναμένει και τη Rosco, την εταιρεία δηλαδή για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού, για την οποία, όπως υποστήριξε ο κ. Χατζηδάκης, "θα επιδιώξουμε το βέλτιστο μέγεθος και μια λειτουργική δομή της Rosco εξετάζοντας πιθανές συνέργειες, προκειμένου να διευκολυνθεί η
ιδιωτικοποίηση κατά τα πρότυπα άλλων χωρών".

Στο ίδιο πλαίσιο, σημείωσε ο υπουργός, θα υλοποιηθεί και η μεταφορά στο Δημόσιο της περιουσίας της ΓΑΙΑ ΟΣΕ, την οποία έλαβε ως αντάλλαγμα για την ανάληψη του χρέους του ΟΣΕ. Αναφορικά με την τύχη των εργαζομένων στις εταιρείες, ο κ. Χατζηδάκης υπήρξε τουλάχιστον ασαφής λέγοντας πως "θα είμαστε σε επαφή με τους εργαζόμενους και θα αντιμετωπίσουμε το θέμα με κοινωνική ευαισθησία, αλλά και, επαναλαμβάνω, με φροντίδα για τους φορολογούμενους". Στο κομμάτι των σιδηροδρόμων, τέλος, ο κ. Χατζηδάκης έθεσε ως προτεραιότητα την ολοκλήρωση του νέου δικτύου Πάτρας - Αθήνας - Θεσσαλονίκης, καθώς και την πρόσβαση με σύγχρονα δίκτυα στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Τον δρόμο της "αξιοποίησης" θα λάβουν και τα 37 περιφερειακά αεροδρόμια, για τα οποία αναμένεται εντός των επόμενων δύο βδομάδων η σχετική εισήγηση από το ΤΑΙΠΕΔ. Στο ίδιο πλαίσιο προγραμματίζεται και η αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Τέλος, ο υπουργός Ανάπτυξης προανήγγειλε την απελευθέρωση της αγοράς των ΚΤΕΛ τέσσερα χρόνια νωρίτερα(!), μέχρι το τέλος του 2015, αντί για το 2019 που προβλέπει ο ισχύων νόμος. Η τεχνική μελέτη, σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, για την εξειδίκευση των όρων λειτουργίας της αγοράς των ΚΤΕΛ, θα είναι έτοιμη μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, ενώ η κατάρτιση του νομοσχεδίου θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Μαρτίου 2013.

www.avgi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου