Οι δημοσκοπήσεις, λένε, είναι εργαλείο. Λάτρεις των δημοσκοπήσεων είναι αυτοί που τις παραγγέλνουν. Οπαδοί τους, όσοι εξυπηρετούνται από τα αποτελέσματά τους. Εχθροί, όσοι μένουν ανικανοποίητοι. Επειδή όμως, όπως και να’ χει, παραμένουν «εργαλεία» οι εταιρείες παραγωγής τους έχουν και το κοπυράιτ και το σέρβις. Πάει να πει ότι, αν το «εργαλείο» δεν σου κάνει τη δουλειά μπορούν κάλλιστα να το προσαρμόσουν στις ανάγκες σου. Καμιά φορά, όπως συνέβη στις τελευταίες βουλευτικές εκλογές, το «εργαλείο» εξυπηρετεί τις ανάγκες όλων των παραγγελιοδοτών αλλά, ο τελικός πελάτης, δεν μένει καθόλου ικανοποιημένος και έτσι παρά τα θαυματουργά «πολιτικά προϊόντα» που παρήγαγε το «εργαλείο» τους έμειναν στις αποθήκες ή κατά το κοινώς λεγόμενο μείνανε… με το εργαλείο στο χέρι.
Οι δημοσκοπήσεις, λένε, είναι φωτογραφίες της στιγμής. Κάτι σαν κοινωνική πολαρόιντ δηλαδή. Οι φωτογραφίες στιγμής, είναι συνήθως τεκμήρια μιας οικογενειακής στιγμής γεμάτης ευφορία και χαρά. Πριν ή μετά τη φωτογράφηση η οικογένεια μπορεί να διαλυθεί ή το ζευγάρι να ανανεώσει τον εξοπλισμό του σπιτιού σε πιάτα, αλλά αυτό αφήνει αδιάφορο όποιον παραγγέλνει μια στιγμή χαράς σε μια φωτογραφία. Οπότε οι
δημοσκοπήσεις είναι σαν τις φωτογραφίες των ευτυχισμένων ζευγαριών ή οικογενειών που έχουν στις βιτρίνες τους τα μαγαζιά που φτιάχνουν κορνίζες. Οι επαγγελματίες φωτογράφοι, τέλος, θα είχαν να πουν πολλά, για το πώς μπορείς να αποκαλύπτεις την ευτυχία όταν η δυστυχία είναι διάχυτη ή την καταστροφή εκεί που η ευημερία βασιλεύει.
Με δυό λόγια, αν αγοράσεις τρυπάνι δεν γίνεσαι μάστορας και αν έχεις φωτογραφική μηχανή δεν είσαι φωτογράφος. Αυτά, υποτίθεται, τα ξέρουν όσοι ψωνίζουν δημοσκοπήσεις, όπως ξέρουν ότι οι έρευνες κοινής γνώμης δεν είναι ένα προϊόν που μια εταιρεία παράγει επειδή δεν είχε τι άλλο να κάνει αλλά, αποκλειστικά και μόνο κατόπιν παραγγελίας. Έτσι λοιπόν και σε προλάβει κάποιος να παραγγείλει καλύτερη φωτογραφία στιγμής ή καλύτερο εργαλείο, τότε, θεωρείς δεδομένο ότι η χαρά του θα είναι η δυστυχία σου, και το κομπρεσέρ του θα σου κατεβάζει τους τοίχους. Εννοείται φυσικά ότι αν τον προλάβεις εσύ την παραγγελία, τότε, αυτός θα φορέσει πλερέζα.
Φημολογείται ότι οι εταιρείες δημοσκοπήσεων ενδιαμέσως των παραγγελιών, εκτελούν και άλλες, τις οποίες παραγγέλνουν οι ίδιοι πελάτες, αλλά είναι «κρυφές» και κοντύτερα στην πραγματικότητα από αυτές που δημοσιοποιούνται. Έχουν κι αυτά τα «εργαλεία» το γούστο τους, καθότι, δεν τις βλέπει κανείς πέραν των ενδιαφερομένων. Όμως, οι ενδιαφερόμενοι, οι οποίοι φροντίζουν για το κοινό καλό, τις διαρρέουν ως φοβερά μυστικά προς τις κατευθύνσεις που τους συμφέρει θέλοντας να δημιουργήσουν την εντύπωση ότι κατέχουν τα Χρυσά Μήλα των Εσπερίδων. Αποδέκτες των Μήλων τούτων είναι, συνηθέστερα, ο πυρήνας των οπαδών τους, οι οποίοι τρέφονται και εμψυχώνονται με αυταπάτες. Όμως «Κυριακή κοντή γιορτή» όπως λέει ο λαός. Παροιμία που χρησιμοποιείται σε αυτές τις περιπτώσεις από τον «λαό» του αντιπάλου, ο οποίος, έχει φάει κι αυτός τα χρυσά του Μηλαράκια.
Το παράδοξο σε όλη αυτή την ιστορία των… εργαλείων και φωτογραφιών, είναι ότι λειτουργούν συνήθως ως υποπόδια αφίππευσης. Έσχατο παράδειγμα, οι μετρήσεις για τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές για την Αθήνα όσο και για την Θεσσαλονίκη. Η ανησυχία απλώθηκε σε όλα τα στρατόπεδα. Ηγέτες και Διόσκουροι εταράχθησαν σφόδρα. Η ταραχή, είναι το εγχειρίδιο τεχνογνωσίας των εταιρειών, οι οποίες είναι έτοιμες φυσικά να δεχθούν πλήθος άλλων παραγγελιών, για άλλα εργαλεία, τα οποία θα αντιπαρατεθούν στα προηγούμενα.
pressinaction
Οι δημοσκοπήσεις, λένε, είναι φωτογραφίες της στιγμής. Κάτι σαν κοινωνική πολαρόιντ δηλαδή. Οι φωτογραφίες στιγμής, είναι συνήθως τεκμήρια μιας οικογενειακής στιγμής γεμάτης ευφορία και χαρά. Πριν ή μετά τη φωτογράφηση η οικογένεια μπορεί να διαλυθεί ή το ζευγάρι να ανανεώσει τον εξοπλισμό του σπιτιού σε πιάτα, αλλά αυτό αφήνει αδιάφορο όποιον παραγγέλνει μια στιγμή χαράς σε μια φωτογραφία. Οπότε οι
δημοσκοπήσεις είναι σαν τις φωτογραφίες των ευτυχισμένων ζευγαριών ή οικογενειών που έχουν στις βιτρίνες τους τα μαγαζιά που φτιάχνουν κορνίζες. Οι επαγγελματίες φωτογράφοι, τέλος, θα είχαν να πουν πολλά, για το πώς μπορείς να αποκαλύπτεις την ευτυχία όταν η δυστυχία είναι διάχυτη ή την καταστροφή εκεί που η ευημερία βασιλεύει.
Με δυό λόγια, αν αγοράσεις τρυπάνι δεν γίνεσαι μάστορας και αν έχεις φωτογραφική μηχανή δεν είσαι φωτογράφος. Αυτά, υποτίθεται, τα ξέρουν όσοι ψωνίζουν δημοσκοπήσεις, όπως ξέρουν ότι οι έρευνες κοινής γνώμης δεν είναι ένα προϊόν που μια εταιρεία παράγει επειδή δεν είχε τι άλλο να κάνει αλλά, αποκλειστικά και μόνο κατόπιν παραγγελίας. Έτσι λοιπόν και σε προλάβει κάποιος να παραγγείλει καλύτερη φωτογραφία στιγμής ή καλύτερο εργαλείο, τότε, θεωρείς δεδομένο ότι η χαρά του θα είναι η δυστυχία σου, και το κομπρεσέρ του θα σου κατεβάζει τους τοίχους. Εννοείται φυσικά ότι αν τον προλάβεις εσύ την παραγγελία, τότε, αυτός θα φορέσει πλερέζα.
Φημολογείται ότι οι εταιρείες δημοσκοπήσεων ενδιαμέσως των παραγγελιών, εκτελούν και άλλες, τις οποίες παραγγέλνουν οι ίδιοι πελάτες, αλλά είναι «κρυφές» και κοντύτερα στην πραγματικότητα από αυτές που δημοσιοποιούνται. Έχουν κι αυτά τα «εργαλεία» το γούστο τους, καθότι, δεν τις βλέπει κανείς πέραν των ενδιαφερομένων. Όμως, οι ενδιαφερόμενοι, οι οποίοι φροντίζουν για το κοινό καλό, τις διαρρέουν ως φοβερά μυστικά προς τις κατευθύνσεις που τους συμφέρει θέλοντας να δημιουργήσουν την εντύπωση ότι κατέχουν τα Χρυσά Μήλα των Εσπερίδων. Αποδέκτες των Μήλων τούτων είναι, συνηθέστερα, ο πυρήνας των οπαδών τους, οι οποίοι τρέφονται και εμψυχώνονται με αυταπάτες. Όμως «Κυριακή κοντή γιορτή» όπως λέει ο λαός. Παροιμία που χρησιμοποιείται σε αυτές τις περιπτώσεις από τον «λαό» του αντιπάλου, ο οποίος, έχει φάει κι αυτός τα χρυσά του Μηλαράκια.
Το παράδοξο σε όλη αυτή την ιστορία των… εργαλείων και φωτογραφιών, είναι ότι λειτουργούν συνήθως ως υποπόδια αφίππευσης. Έσχατο παράδειγμα, οι μετρήσεις για τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές για την Αθήνα όσο και για την Θεσσαλονίκη. Η ανησυχία απλώθηκε σε όλα τα στρατόπεδα. Ηγέτες και Διόσκουροι εταράχθησαν σφόδρα. Η ταραχή, είναι το εγχειρίδιο τεχνογνωσίας των εταιρειών, οι οποίες είναι έτοιμες φυσικά να δεχθούν πλήθος άλλων παραγγελιών, για άλλα εργαλεία, τα οποία θα αντιπαρατεθούν στα προηγούμενα.
pressinaction
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου